L'Ajuntament de Solsona va iniciar el març de l'any 2011 Solsona Soluciona, una iniciativa per tal d'agilitzar la solució de problemes a la via pública a través de la comunicació directa amb la població. Després de 9 anys, el consistori es mostra satisfet del funcionament d'aquesta eina que ha resolt el 93,6% de les incidències comunicades.

Solsona Soluciona permet a la ciutadania comunicar des de casa, a l'instant i amb un procediment molt senzill, els petits problemes quotidians que es detecten a la via pública. D'aquesta manera la població ha comunicat al consistori un total de 640 incidències relacionades amb l'enllumenat públic, el mobiliari urbà, la via pública, problemes relacionats amb l'aigua o de senyalitzacions i obres, entre d'altres. D'aquestes 640, se n'han solucionat 599, 18 estan en procés i la resta encara estan pendents d'avaluació. D'altra banda, el temps mitjà de resolució és de 107 dies a causa d'alguns procediments que han tardat a ser tractats, tot i que molts se solucionen ràpidament.

Pel que fa a l'últim any, fins a aquest cap de setmana s'havien registrat un total de 60 incidències, de les quals se n'han solucionat el 63%, el 18,3% es troben en via de resolució i el 18,3% encara estan pendents d'actuació.

Ja fa uns anys que aquesta eina està en funcionament i la ciutadania de Solsona l'ha continuat utilitzant any rere any, fet que demostra que és una eina útil. Sense anar més lluny, durant la setmana passada es van traslladar cinc incidències a la plataforma, i l'Ajuntament ja està treballant en una d'elles, que fa referència al funcionament i l'estat de la font de la plaça del Palau Episcopal.