Una gran part dels veïns i veïnes de Solsona han estat unes 45 hores sense servei d'internet a causa d'una avaria de Telefónica. La companyia va assegurar ahir al matí que des del moment de la localització de l'avaria havia estat treballant per solucionar-la i que esperaven restablir el servei a última hora de la tarda. Tot i això, l'Ajuntament de Solsona ha informat aquest matí que els tècnics de la companyia hi havien treballat tota la nit sense èxit i que no podien donar una previsió sobre quan podria estar reparada. Finalment el servei ha tornat vora les 6 de la tarda.

Segons va informar l'Ajuntament i va confirmar aquest diari, Telefónica va localitzar l'origen de l'avaria ahir al matí, que havia estat provocada per un problema en el hardware de la central situada a Mollerussa, que dota de servei la capital del Solsonès. Un cop localitzat el problema, la companyia va demanar la peça de recanvi necessària per solucionar-lo per tal que, un cop arribada la peça, els tècnics poguessin dur a terme la substitució que ha de fer possible el restabliment del servei a Solsona.

Un dels clients afectats eral'Ajuntament de Solsona, que tal com va informar ahir al matí a través de les seves xarxes socials, la manca de servei d'internet també havia afectat la seva línia telefònica, de manera que no és possible trucar ni fer tràmits a través d'internet relacionats amb els serveis de l'Ajuntament. El mateix va passar amb el Consell Comarcal. A més la manca d'internet obligava a fer que el ple municipal d'aquesta nit es celebrés de forma presencial i sense fer possible l'entrada a la sala de plens ni de públic ni de mitjans, excepte els que són estrictament necessaris per a la transmissió per TV i ràdio, tot i que finalment es durà a terme de forma telemàtica.

El Centre Sanitari del Solsonès també va tenir el mateix problema. Com que el seu servei de telefonia es fa a través d'internet, l'ens de salut no va poder atendre les trucades que feien els clients fins ahir a primera hora de la tarda. Tot i això, fonts del Centre Sanitari van explicar que les cites que ja estaven concertades es van dur a terme sense problemes i que els tràmits que no es van poder fer a distància es van fer de manera presencial.

Altres equipaments com la Biblioteca Carles Morató i la ràdio municipal, Solsona FM, també van veure el seu funcionament ordinari afectat.

El consistori de Solsona i el Consell Comarcal s'han adreçat al Departament de Polítques Digitals i al CTTI de la Generalitat, i tant el conseller Jordi Puignero, com el secretari, David Ferrer, fan pressió per resoldre la incidència el més aviat possible.

L'Oficina Comarcal del Consumidor recorda que tots els usuaris afectats tenen dret a rebre una indemnització pel temps que han estat sense servei. Es recomana contactar amb la companyia telefònica per telèfon o per l'aplicació o web per cursar la reclamació. En cas de fer-ho telefònicament, és important demanar el número de reclamació per presentar a l'Oficina del Consumidor. Si algú necessita ajut per realitzar aquest tràmit, pot trucar al 973482003 i concertar hora amb la tècnica comarcal de Consum. Les oficines del consumidor no poden gestionar demandes col·lectives.