Alternativa per Solsona - CUP ha posat en marxa una campanya per a les dates de Nadal, en les què els infants reben regals del tió, del Pare Noel i dels Reis Mags. L'objectiu és doble: primer, establir un vincle entre la ciutadania i els comerços de Solsona, les botigues de proximitat, i, després, sensibilitzar sobre la importància d'evitar fer diferències entre nenes i nens a l'hora de comprar una joguina. L'eslògan «Compra proximitat, construeix igualtat» acompanya una imatge de campanya creada per l'artista solsonina Anna Terricabres (Volianna Il·lustració).

Després dels mesos difícils i complicats de pandèmia i confinaments, molts comerços han patit una davallada important de vendes, a més de la competència que comporta la venda per Internet. Per això, la primera part del lema de la campanya d'ApS - CUP se centra en el comerç de proximitat. L'objectiu és donar vida al poble, als carrers i places, i a les persones que cada matí aixequen la persiana del seu establiment.

D'altra banda, la formació defensa que comprar a les botigues de casa també significa triar qualitat i un tracte proper, així com preservar el medi ambient: les compres per Internet a Catalunya generen cada any un volum de CO2 i d'òxids de nitrogen equivalents als que generen 400.000 cotxes durant tot un any, segons un estudi del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona.

La segona part de l'eslògan vol sensibilitzar sobre la necessitat de lluitar contra els estereotips de gènere en les joguines i el joc, de manera que no hi hagi uns rols per a les nenes i uns rols per als nens, i que els infants puguin escollir de manera lliure com volen ser i amb què volen jugar. Aquesta fase de la vida dels infants és cabdal en el seu desenvolupament i en com es relacionaran amb els altres infants i amb la societat en general. Per això, ApS-CUP creu que els jocs i les joguines han de reflectir la diversitat de la societat, han d'evitar la discriminació, han de treballar els sentiments i les emocions, han de fomentar la cooperació i el respecte envers les altres persones, i han d'allunyar-se de la violència.

Fa dos anys Alternativa per Solsona - CUP ja va proposar una campanya semblant per promoure el joc no sexista. Dos anys després, continua sent important recordar que nenes i nens es mereixen les mateixes oportunitats i disposar de joguines que els ajudin a créixer i a desenvolupar-se sense condicionants ni restriccions. Sobretot en unes circumstàncies com les que vivim avui, en què la pandèmia de la covid-19 està canviant la manera de relacionar-nos i la manera de viure.