Alternativa per Solsona - CUP ha posat en marxa una campanya per a aquest Nadal amb l'objectiu d'establir un vincle entre la ciutadania i els comerços de Solsona i sensibilitzar sobre la importància d'evitar fer diferències entre nenes i nens a l'hora de comprar una joguina.

La formació diu que comprar a les botigues de casa també significa qualitat i un tracte proper, així com preservar el medi ambient ja que les compres per Internet a Catalunya generen cada any un volum de CO2 i d'òxids de nitrogen equivalents als que generen 400.000 cotxes durant tot un any, segons un estudi del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona.

També es vol sensibilitzar sobre la necessitat de lluitar contra els estereotips de gènere en les joguines i el joc, de manera que no hi hagi uns rols per a les nenes i uns rols per als nens, i que els infants puguin escollir de manera lliure com volen ser i amb què volen jugar. ApS-CUP creu que els jocs i les joguines han de reflectir la diversitat de la societat, han d'evitar la discriminació, han de treballar els sentiments i les emocions, han de fomentar la cooperació i el respecte envers les altres persones, i han d'allunyar-se de la violència.