El local annex al santuari de Pinós ha acollit aquest matí la presentació del projecte de condicionament del tram de la carretera B-300 que va de Pinós a Salo, coneguda com a carretera de Vallmanya. D'aquesta manera, aquesta actuació i el compromís de la Generalitat d'assumir la titularitat d'aquest tram, faran realitat la demanda que ha fet el municipi de Pinós durant anys.

El projecte, aprovat el 5 de març i ja en procés de licitació, consistirà en condicionar un total de 8,2 km de carretera i té un pressupost de 3,9 milions d'euros. Les previsions de la Generalitat són que les obres comencin durant la tardor del 2021 i que puguin finalitzar durant el primer quatrimestre del 2022. Paral·lelament, es formalitzarà un conveni entre la Generalitat i l'Ajuntament per tal que, un cop efectuades les obres que transformin el vial actual en carretera, es farà efectiu el traspàs de titularitat i s'inclourà aquest tram a la xarxa comarcal de carreteres de la Generalitat de Catalunya. D'aquesta manera serà la Generalitat qui n'assumirà el manteniment.

L'alcalde, Xavier Vilalta, ha assegurat a Regió7 que "per mi no és una obra, és l’obra. Teníem un dèficit molt important pel que fa a comunicacions al sud el municipi i a més aquesta carretera uneix les comarques d’Anoia, Solsonès i Bages, per tant suposa un abans i un després". A més el batlle ha recordat els anys que ha costat fer-ho finalment realitat: "des del moment que es va fer la carretera, que al principi era de terra i des que el meu pare va aconseguir asfaltar-la a finals dels 80, s’ha anat reclamant i reclamant però no havíem tingut mai l’oportunitat. Estem encantats que finalment es compleixi", ha apuntat Vilalta.

Per la seva banda, el secretari d'Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Isidre Gavín, ha recalcat que no es tracta simplement de reasfaltar la carretera, sinó que es farà nova. "Tindrà més amplada, més resistència i, en definitiva, més qualitat", ha apuntat. Més enllà del condicionament del vial, Gavín destaca el traspàs de titularitat com a una manera d'alliberar Pinós "d'una càrrega que no li pertoca", ja que d'acord amb el Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya, aquest tram pertanyia a la xarxa comarcal de la Generalitat però encara no s'havia fet efectiu.