Incitar els homes a repensar models de masculinitat obsolets, donar-los eines per identificar situacions en què poden estar exercint violència i facilitar-los estratègies per a la transformació personal són els objectius de «Repensa't», la nova línia d'accions de la campanya Impensables. A partir d'aquesta setmana es publicarà a les xarxes socials i als mitjans de comunicació material visual adreçat a aquest públic per combatre la violència masclista.

La il·lustradora Marta Bellvehí és l'autora de quatre cartells, cadascun dels quals aborda un tipus de violència que es pot donar en l'àmbit de la parella, sexual, econòmica, social i psicològica, i que contenen una reflexió que convida al canvi personal. Hi apareixen homes de diferents edats i estils per deixar clar que els maltractadors no presenten una edat o un perfil concret quant a classe social, nivell cultural o lloc d'origen, sinó que les violències són estructurals.

La campanya Impensables, engegada el setembre passat, és una iniciativa del Consell Comarcal del Solsonès, a través del Servei d'Informació i Atenció (SIAD) a les Dones, i els ajuntaments de la comarca que aposta per l'abordatge integral de la prevenció de les violències masclistes amb accions específiques per a dones, homes, infants, joves i professionals.

Els missatges que ara s'adrecen específicament als homes «són una invitació a desaprendre creences i privilegis que hem donat per bones i legítimes», explica Maribel Bella, tècnica del SIAD. Segons ella, diverses expertes han identificat tres sistemes de creences comuns en agressors: creure en la superioritat dels homes sobre les dones; tenir interioritzat un imaginari sobre les relacions de parella basat en l'exclusivitat, el control i la possessió, i, finalment, concebre la violència com a estratègia legítima per aconseguir allò que es vol.