El Centre Sanitari del Solsonès ha multiplicat per tres les trucades entrants des dels mesos anteriors a la pandèmia. Per aquest motiu asseguren que és "difícilment assumible" atendre-les totes i expliquen que l'augment d'aquest tipus d'atencions explica les llargues esperes que viuen els usuaris en el moment de trucar al Centre Sanitari.

L'ens explica que durant el mes de desembre de 2019, mesos abans de la pandèmia, la centraleta va rebre un total de 3.396 trucades. En canvi, el mes de desembre de 2021, van entrar 10.980 trucades. Sense tenir en compte els dies festius, en què no s'enregistren trucades, s'extreu que el desembre del 2019 van entrar una mitjana de 178,74 trucades al dia, mentre que el mes de desembre de 2021, en van entrar una mitjana de 522,84.

Aquestes xifres també tenen un reflex a nivell global. Així doncs, el darrer trimestre de l’any 2019 es van enregistrar 11.844 trucades, 21.211 els tres darrers mesos de l’any 2020, mentre que l’any 2021 es van rebre 24.792 trucades.

Reforç de l’atenció telefònica

Per poder atendre a aquest nombre de trucades, el Centre Sanitari del Solsonès ha reforçat l’atenció telefònica amb dos efectius més, passant de les 4 a les 6 persones, nombre que, puntualment i en les darreres setmanes, ha minvat degut a les baixes com a conseqüència de la covid que també afecten a la plantilla del Centre. Malgrat tot, asseguren que hi ha la voluntat de reforçar l’atenció telefònica, i que la gent de la comarca, malgrat l’elevat nombre de trucades, pugui ser atesa, en la major mesura del possible. A més, l'ens comarcal assegura que aquest fet no és exclusiu del Solsonès sinó que tots els CAP d’arreu de Catalunya estan patint aquesta allau de trucades que fa molt difícil poder-hi donar sortida.