L’aplec del Castellvell acollirà una xerrada sobre la situació del català
A la taula rodona hi participaran el filòleg, professor i sindicalista, Gerard Furest, i un representant del col·lectiu Africatalans del Berguedà

Un dels actes del 33è aplec del Castellvell / Arxiu Particular
Redacció
En el marc de l’Aplec Independentista del Castellvell, el pròxim dimarts 10 de setembre tindrà lloc una xerrada que portarà per nom ‘El català, present i futur’, en què es debatrà sobre l’actual situació de la llengua i de què cal fer per garantir que continuï viva, en què intervindran el filòleg, professor i sindicalista, Gerard Furest, i un representant del col·lectiu Africatalans del Berguedà, conformat per persones d’origen africà que promouen l’intercanvi cultural.
Aquest acte serà precedit de la tradicional pujada a peu al Castellvell amb l’estelada i, en acabat, es farà el Cant dels Segadors i un berenar per a tots els assistents. Paral·lelament, durant la jornada també hi haurà algunes activitats destinades al públic infantil. Una d’elles, estarà basada en el poema de Vicent Andrés Estellés, ‘La rosa de paper’, i, a més, s’hi traslladarà la rulot de La Barraca, una llibreria ambulant del Pirineu.
En la 34a edició de l’Aplec se celebra l’Any Estellés, amb motiu del centenari del naixement del poeta Vicent Andrés Estellés (Burjassot, 1924 - València, 1993). Com a commemoració el dilluns, 9 de setembre, s’ha programat un sopar de producte local alhora que tindrà lloc un micro obert de poesia.Tot seguit, M. Helena Tolosa oferirà un espectacle poèticomusical Poesia Estellés, a mig camí del recital poètic i un concert de poesia musicada.
El programa ha estat coorganitzat pel Casal Popular La Fura, l’Assemblea, Òmnium Solsonès i el CDR Solsonès. A més, han comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Solsona.
- José Abellán, cardiòleg: 'En realitat no són 10.000 passos al dia, són molts menys i importa molt com els donis
- Sanitat de la Comunitat Valenciana haurà d'indemnitzar amb 100.000 euros la jove Marta Pérez, nascuda a Cardona
- No sento pressió per ser el nebot del Nandu Jubany; la pressió me la poso jo mateix
- Sílvia Cubo Pons serà la candidata a Manresa d'Aliança Catalana a les municipals del 2027
- L'alcaldessa de Solsona acomiada amb emoció a Miquel Pérez, hereu de les comarques lleidatanes: 'La seva manera de fer l'ha convertit en un referent
- Juan José Ebenezer, mecànic: «Una cosa que tots feu malament és pujar al cotxe, posar l’aire condicionat i tancar les portes»
- Un temporal molt irregular deixa més de 50 litres a punts del Berguedà i del Ripollès
- Llibertat vigilada amb tractament terapèutic per als altres dos menors detinguts per l'apunyalament mortal de Manresa