Així és com s’esculpeix una carbassa gegant
L’artista Judit Comes ha treballat sobre un exemplar de més de 300 kg
La lleidatana ha recreat la imatge característica de la Fira d’Ous d’Euga de Sant Llorenç de Morunys

Ariadna Gombau

La 17a edició de la Fira d’Ous d’Euga de Sant Llorenç de Morunys ha comptat amb la participació de l’artista lleidatana Judit Comes, que ha esculpit en una carbassa de més de 300 kg la imatge característica de la celebració: el cap d’una euga sobresortint de l'hortalissa. De fet, un dels gegants del poble, que representen un dels Tres Savis Piteus, porta a les mans una figura amb la mateixa forma.
Comes ha començat a esculpir a 2/4 de deu del matí i ha finalitzat a 2/4 d’una del migdia. Al llarg del matí, molts visitants i locals s’han aturat per apreciar la forma de treballar de l’artista i el procés de creació. Entre els espectadors s’escoltaven contínuament afalacs i preguntes fruit de la curiositat: «M'encanta», «Que bé que ho fa» o «Jo vull fer el mateix que fa ella», han estat algunes de les afirmacions que han sonat.
En aquesta ocasió, l'escultura ha estat una petició de la mateixa organització de la fira, que volia recrear l'emblema de l'esdeveniment. Per poder representar de la millor manera la figura, Comes tenia de referència una imatge de l'objecte que duu un dels gegants del poble. "Normalment, faig un petit esbós al principi per planificar l'espai. Després, vas donant volum, profunditat i una mica de relleu", explica l'artista. Segons com sigui l'hortalissa, varia la dificultat de l'escultura, "com més abonyegada és, més complicat".

Judit Comes al costat de la carbassa on ha esculpit la figura de l'euga / Ariadna Gombau
La carbassa sobre la qual ha treballat Comes és una de les que han participat en el concurs d'Ous d'Euga. L'hortalissa tenia un pes de 311 kg, era nascuda a Gironella i conreada per Lluc Castellà.
- Mor en un accident a la C-55 Miquel Caelles Campà, exregidor de Súria i professor a la Joviat
- Toni Martínez, granger de Callús, parla del confinament de les gallines: «Si els canvies la rutina i les tanques, s’estressen i no ponen tant»
- La reacció d'un policia de Manresa per un embús en hora punta: «Tenim coses més importants a fer...»
- Un manresà inaugura aquest dissabte a Sant Fruitós una empresa d’elaboració de licors artesanals
- Un gran niu de vespa asiàtica just a sota d'un balcó a Manresa
- Andrea Sacrest i Laia Marimon, les dissenyadores que han reconvertit una fusteria de la Cerdanya en un taller de furgonetes camper
- La propietària d'una fleca del Moianès, obligada a traspassar el negoci en descobrir que és celíaca després de més de 20 anys d’ofici
- L'home que es passejava per Manresa amb una arma simulada va ser detingut per entrar a la delegació del Govern amb la pistola