La psicòloga Elisenda Pascual parlarà a Solsona sobre la sexualitat infantil
La sessió, especialment adreçada a famílies i docents, es farà el 14 de novembre al teatre comarcal

La ponent és especialista en criança respectuosa / Arxiu particular
Regió7
La psicòloga especialitzada en criança respectuosa Elisenda Pascual Martí pronunciarà una xerrada a Solsona sobre la sexualitat infantil. Serà el divendres 14 de novembre a dos quarts de sis de la tarda al teatre comarcal dins la programació organitzada per l’espai familiar, de psicomotricitat i criança La Matriu i l’Ajuntament.
La xerrada, titulada “Parlem de sexualitat infantil: acompanyar amb respecte i consciència”, s’adreça especialment a famílies, docents i professionals de l’educació. Pascual abordarà com acompanyar la curiositat i l’expressió sexual dels infants des d’una mirada saludable, respectuosa i adaptada a cada etapa del desenvolupament. L’objectiu de la sessió és oferir eines i reflexions per fomentar una educació sexual positiva i lliure de tabús.
Psicòloga, terapeuta familiar i fundadora de la plataforma Acompanyament Familiar, Elisenda Pascual té una trajectòria de més de quinze anys d’experiència en criança respectuosa i promoció del benestar emocional en infants i famílies. Ha publicat també diversos llibres, com Amor de piel adentro (Diana, 2024), Criar i jugar (Ara Llibres, 2024), Maternitat invisible (Pol·len, 2023) i L’ombra de la Clara (Urano, 2016).
La programació de xerrades és una de les activitats de La Matriu de Solsona, un espai familiar, de psicomotricitat i de criança creat el febrer passat amb finançament de les regidories d’Infància i Feminismes. L’anterior, que versava sobre el neurodesenvolupament en l’etapa de 0 a 3 anys, es va fer a l’abril i va anar a càrrec de la farmacèutica integrativa i optometrista Anna Guilanyà. Per a més informació sobre les activitats de La Matriu, s’hi pot contactar per mitjà del correu electrònic somlamatriu@gmail.com.
- Rosalía llueix formació clàssica a 'Lux', segons Jordi Savall: «Quan canta se li noten uns coneixements musicals profunds, com als Beatles»
- «Manresà, del cor de Catalunya, 25 anys a Madrid i mai he fet televisió en català»: Jacob Petrus, il·lusionat per estrenar-se a La 2Cat
- Intenta enganyar a la Guàrdia Civil en un control al Túnel del Cadí i li acaben trobant 15 quilos de marihuana al remolc
- Preocupació per l’excavació per fer el pàrquing sota la futura seu del Govern a Manresa
- Un home deixa 10 euros al compte durant 20 anys i això és el que li queda
- Ni Tossa de Mar, ni Besalú: aquest és el poble medieval que tothom hauria de visitar a Catalunya
- Mor de manera sobtada el fotògraf de Puig-reig Ramon Subirana Riu
- La vall més secreta del Solsonès: té romànic, bolets i la llegenda de Guifré el Pilós