Un pessebre inspirat en Gaudí guanya el Concurs de pessebres de Solsona
L’obra de l’escola Setelsis, que combina tradició religiosa i modernisme, obté el primer premi en una edició amb propostes clàssiques i contemporànies

El pessebre gaudinià / AJ SOLSONA

El primer premi del Concurs de pessebres de Solsona ha estat per a un muntatge que combina la tradició religiosa amb l’obra modernista d’Antoni Gaudí. La proposta, presentada per l’escola Setelsis, s’ha inspirat en el trencadís característic de l’arquitecte i ha estat reconeguda amb el guardó principal, dotat amb 100 euros.
La resta de premis del concurs, vuit en total i amb una dotació de 50 euros cadascun, s’han repartit entre pessebres de caire clàssic i altres de plantejament contemporani. Els reconeixements han estat per a Antoni Pujals Olivera, Jordi Vilà Capdevila, l’escola El Vinyet, Maria Claramunt Fors, Clara Guilanyà Cases, el Centre Excursionista del Solsonès, Marc Vilà Riba i Volem Feina (Zona R), en una edició que ha destacat per la varietat de formats i mirades.

Els guanyadors del concurs de pessebres amb l'alcaldessa i el regidor de Cultura / AJ SOLSONA
El jurat del concurs de pessebres ha estat format pel Club de lectura d’àlbums il·lustrats de la Biblioteca Carles Morató, que ha valorat les propostes presentades tant des del punt de vista formal com pel seu contingut. L’acte de lliurament de premis es va celebrar divendres al vespre a la sala de plens de l’Ajuntament de Solsona, amb la presència de l’alcaldessa, Judit Gisbert, i del regidor de Cultura, Albert Colell.
En el mateix acte també es va fer entrega del premi del Concurs de postals de Nadal, que enguany ha tornat a guanyar Isa Martínez, que s’imposa per segon any consecutiu. El jurat, integrat per artistes del col·lectiu Mira l’Art, va escollir la seva proposta entre les presentades en aquesta edició.
- Sota un metre de neu: així és viure a Rubió, el poble més alt de Catalunya
- La solsonina que treballa amb Urdangarín i Ferran Martínez en el 'coaching' esportiu
- Un centenar de persones passen la nit a Sant Domènec per evitar el desnonament del bloc 8 de Manresa
- Espectacular accident d'un camió que ha caigut per un marge a l'Eix Transversal a Sant Bartomeu del Grau
- Traslladen a Getafe el polèmic rector de la parròquia de Valldaura de Manresa de l'Institut del Verb Encarnat
- Els Mossos s’enfilen a un camió en marxa a l'N-340 per evitar una tragèdia i salvar el conductor que havia patit un ictus
- Trapero afirma que va ser el comandament present qui va ordenar llençar gas pebre el 15-O a Sants per protegir el bus de l’equip israelià que venia a Manresa
- S'escapa després d'atropellar una dona i una nena a la carretera del Pont de Vilomara de Manresa