El Centre Sanitari del Solsonès renova un ascensor per millorar l’accessibilitat i la mobilitat interna
El nou elevador té quatre parades i capacitat per a 15 persones i permet traslladar pacients en llitera sense passar pels accessos principals

El nou ascensor del Centre Sanitari / CSS

El Centre Sanitari del Solsonès ha completat la renovació d’un dels ascensors de l’equipament amb l’objectiu de millorar les condicions d’accessibilitat, seguretat i mobilitat interna de l’edifici. L’actuació ha consistit en la retirada de l’antic elevador i la instal·lació d’un nou aparell, que ja està en disposició de prestar servei.
El nou ascensor disposa de quatre parades i té una capacitat màxima de 15 persones, equivalent a 1.275 quilos. El seu ús estarà destinat principalment al personal del centre, una funció que permetrà descongestionar l’ascensor principal i facilitar els desplaçaments dels usuaris per les diferents dependències.
Una de les principals novetats de la instal·lació és que l’elevador està preparat per al trasllat de pacients en llitera. D’aquesta manera, permet connectar el servei d’urgències amb les plantes d’hospitalització i també facilitar els desplaçaments des de les plantes fins a la zona de radiologia.
Aquesta funcionalitat permetrà fer aquests moviments sense necessitat d’utilitzar els accessos principals del centre. A més de facilitar la mobilitat dels pacients, aquesta organització contribueix a preservar-ne la intimitat durant els trasllats per l’interior de l’equipament.
La renovació de l’ascensor forma part del conjunt d’actuacions de millora i adequació de les instal·lacions del Centre Sanitari del Solsonès, orientades a adaptar l’equipament a les necessitats actuals dels professionals i de la ciutadania.
La intervenció ha suposat una inversió de 70.338 euros i el nou elevador ja es troba operatiu. Amb aquesta actuació, el Centre Sanitari del Solsonès continua el procés de renovació de les seves infraestructures i d’adaptació dels espais per millorar el funcionament de l’equipament i el servei que ofereix al conjunt del Solsonès.
- José Abellán, cardiòleg: 'En realitat no són 10.000 passos al dia, són molts menys i importa molt com els donis
- Sanitat de la Comunitat Valenciana haurà d'indemnitzar amb 100.000 euros la jove Marta Pérez, nascuda a Cardona
- No sento pressió per ser el nebot del Nandu Jubany; la pressió me la poso jo mateix
- Sílvia Cubo Pons serà la candidata a Manresa d'Aliança Catalana a les municipals del 2027
- L'alcaldessa de Solsona acomiada amb emoció a Miquel Pérez, hereu de les comarques lleidatanes: 'La seva manera de fer l'ha convertit en un referent
- Juan José Ebenezer, mecànic: «Una cosa que tots feu malament és pujar al cotxe, posar l’aire condicionat i tancar les portes»
- Un temporal molt irregular deixa més de 50 litres a punts del Berguedà i del Ripollès
- Llibertat vigilada amb tractament terapèutic per als altres dos menors detinguts per l'apunyalament mortal de Manresa