Alerten de falsos advocats que estafen gent gran al Bages
Una víctima de Manresa va donar diners als acusats creient que la seva filla estava detinguda als Mossos

Comissaria dels Mossos de Manresa / Arxiu
J.S./REDACCIÓ | MANRESA
Aquesta setmana, tres persones d'edat avançada del Bages han estat víctimes de l'anomenada estafa del fals advocat. Dos dels casos no es van arribar a consumar, però una tercera víctima va acabar pagant una quantitat econòmica als acusats en creure erròniament que la seva filla estava detinguda pels Mossos i que els diners havien de servir per alliberar-la.
Segons van alertar ahir els Mossos d'Esquadra, l'estafa, que ja fa mesos que s'ha comès en altres llocs de Catalunya, consisteix a fer trucades a gent gran alertant de la falsa detenció d'algun familiar directe, que suposadament és a comissaria per haver comès algun delicte greu. Aleshores, els estafadors aprofiten l'estat de xoc en què es queden aquestes persones per transmetre'ls que el seu familiar quedarà en llibertat si satisfan una quantitat de diners.
Els Mossos de Manresa van rebre dimarts la denúncia d'una víctima manresana. Segons va explicar, cap a les 12 del migdia va rebre una trucada per telèfon informant que la seva filla estava detinguda, però que, si pagava els diners que li demanaven, quedaria en llibertat. En cas contrari, van dir, la filla ingressaria a presó.
Una persona va acudir a casa de la víctima per recollir els diners i, tot seguit, per telèfon, la van informar que la seva filla havia quedat en llibertat. Més tard, la víctima va parlar amb ella i es va adonar de l'estafa. Els Mossos demanen màxima precaució i no refiar-se de trucades de desconeguts.
Consells de seguretat dels Mossos
- Si reps una trucada d'un desconegut, no li proporcionis cap informació personal de la teva família ni de familiars absents
- Si reps una trucada d'una persona que et demana diners per ajudar un familiar, no paguis i intenta parlar amb aquest familiar
- Si sospites o confirmes que és una estafa, truca al 112 o vine a la comissaria a denunciar-ho
- L’eclipsi omple les urgències dels hospitals madrilenys: «La majoria són joves amb ansietat per no haver fet les coses bé»
- La familia de Braulio, el veí de Còrdova desaparegut a Callús: 'Volem que ens diguin la veritat
- Sílvia Caballol, psicòloga i escriptora: 'Entre l’excés de feina i el buit de la inacció hi ha un punt fèrtil: el de l’activitat amb sentit
- L'espectacular poble de conte poc més d'una hora de Manresa: un paradís per a ornitòlegs i escaladors
- Susanna Griso tria la Cerdanya per al viatge de noces: 'És el meu petit paradís
- La pluja obliga a tallar la C-25, a Osona, durant vint minuts
- La tempesta descarrega amb força a la Catalunya central: calamarsa, vent i una caiguda dràstica de les temperatures
- Un manresà presenta el primer Picapoll amb DO Pla de Bages elaborat a Mura