Manresa decreta tres dies de dol oficial per condemnar el darrer feminicidi a la ciutat
Aquest dimarts es farà un minut de silenci a la plaça Major, que serà presidit per la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy

La façana de l'Ajuntament de Manresa / Arxiu
Redacció
Els grups municipals de l'Ajuntament de Manresa han acordat decretar tres dies de dol oficial a la ciutat en senyal de condemna per l’assassinat d’una dona de 31 anys a Manresa, presumptament per part de la seva parella, un home, que avui ha estat detingut pels Mossos d’Esquadra. Aquest dimarts es farà un minut de silenci, a les 12 del migdia a la plaça Major, que serà presidit per la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, i l’alcalde de Manresa, Marc Aloy.
Dol oficial a Manresa durant tres dies per condemnar l'últim acte de violència masclista, l’assassinat d'una dona de 31 anys que ha mort a la ciutat presumptament a mans de la seva parella, un home que avui ha estat detingut pels Mossos d’Esquadra. Els grups municipals que formen el consistori han acordat tres jornades de dol oficial, durant les quals les banderes onejaran a mig pal i hi haurà un crespó negre a les banderes del Saló de Sessions. L'alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, ha condemnat el feminicidi i ha ofert el suport de l'Ajuntament a familiars i entorn de la víctima.
Per a demà dimarts, a les 12 del migdia, l’Ajuntament de Manresa convoca una concentració a la plaça Major, on també es farà un minut de silenci. L'Ajuntament hi convida tota la ciutadania, així com tots els agents, associacions i entitats que treballen contra la violència masclista i moviments feministes.
El minut de silenci estarà presidit per la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, i per l’alcalde de Manresa, Marc Aloy, que estaran acompanyats de la regidora de Feminismes i LGTBI, Cristina Cruz Mas, i altres membres del consistori. També hi assistirà la Secretària de Feminismes, Montserrat Pineda, i la Directora General per a l'Erradicació de les Violències Masclistes, Laia Rosich.
A banda, durant tot el període de dol i en tots els actes oficials que es duguin a terme a la ciutat de Manresa, es guardarà un minut de silenci en senyal de dol i es pronunciaran unes paraules en record de la víctima.
- José Abellán, cardiòleg: 'En realitat no són 10.000 passos al dia, són molts menys i importa molt com els donis
- Sílvia Cubo Pons, la candidata d'Aliança Catalana: 'Estic preparada per assumir la responsabilitat de ser la primera batllessa de Manresa
- L'alcaldessa de Solsona acomiada amb emoció a Miquel Pérez, hereu de les comarques lleidatanes: 'La seva manera de fer l'ha convertit en un referent
- M'han punxat, m'han punxat!', el crit de Carles Vilajosana després de patir la ganivetada mortal a Manresa
- De buscar mallots de llana a convertir-se en la roba oficial de la Portal Attack: neix a Casserres un projecte que uneix tèxtil i ciclisme
- Els joves acusats de ser els autors de l'homicidi de Manresa, una vida enfrontada a l'educació i la societat
- Manuel, ensinistrador caní: «Si el teu gos fa això quan arribes a casa, t’està intentant dir alguna cosa»
- Sílvia Cubo Pons serà la candidata a Manresa d'Aliança Catalana a les municipals del 2027