Els Mossos alerten dels riscos del 'Superman Challenge': el nou repte que s'ha fet viral entre els adolescents
Les imatges de joves saltant amb la confiança que els seus amics no els deixin caure s'han posat de moda a les xarxes socials

Superman / arxiu
Germán González
La mecànica és simple i s'ha pogut veure en concerts quan el cantant de torn s'anima a llançar-se a la multitud des de l'escenari. Un jove (encara que el repte transcendeix edats) salta amb els braços enlaire esperant 'aterrar' als braços dels seus amics, que s'agrupen per sostenir al que es llança. És una manera de viure la sensació de 'volar', tot i que sigui breument. Així és el repte de Superman o 'Superman Challenge' que ha començat a difondre's entre els més joves.
Multitud de comptes de xarxes socials reprodueixen exemples d'aquests reptes. Després d'una preparació inicial, l'aspirant a superheroi salta, confiant que els seus amics siguin allà i tinguin la suficient força per a sostenir-los. Molts emulen a personatges famosos, que també s'han apuntat a aquest nou repte.
El divertiment, tanmateix, comporta perills. I d'això ja han advertit els Mossos d'Esquadra, que veuen aquests reptes amb preocupació. Així, pot passar que qui salti es passi amb l'impuls i sobrepassi aquesta 'xarxa de seguretat humana' i acabi a terra. O pot donar-se que si els amics tenen un esperit bromista s'apartin i deixin a l''heroi' caure a terra.
En altres països europeus ja s'han donat accidents amb lesions. "Ni el repte de Superman ni cap repte que posi en perill la teva integritat física o la dels altres. Recorda, no proposis reptes perillosos que tu no faries", ha advertit la policia catalana a les xarxes socials.
També alguns instituts catalans han enviat circulars alertant als pares sobre aquest nou repte viral i els riscos per als seus fills. La situació pot desembocar en lesions greus, encara que de moment únicament s'han registrat ferides menors, segons expliquen els Mossos a El Periódico, del mateix grup editorial que Regió7.
- La mestra del Bages que va ensenyar a llegir el seu avi (abans d’entrar el Govern)
- Marc Miravitlles, pneumòleg: 'Ningú s’atreviria a beure aigua bruta, no obstant cada dia respirem aire brut
- Crim de Manresa: amics de la víctima que van tenir els sospitosos a les aules
- Els Mossos escorcollen el domicili d'un dels dos menors detinguts per la mort de Carles Vilajosana, a Manresa
- Sor Lucía Caram: 'No m'avergonyiré mai de tenir un banc d'aliments ni de donar oportunitats de formació i inserció
- L'expilot Toni Elías plora la mort de Carles Vilajosana: 'Deixa un buit impossible d’omplir
- La germana de Carles Vilajosana Arocas, la víctima de l'homicidi de Manresa, assegura al funeral que portarà el cas al Parlament 'i més enllà. Arribaré fins on calgui
- Albert López i Marisol Hosta, guanyadors del Joc de Cartes amb La cuina d'en Tikus