Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Nou frau a les xarxes: anuncis falsos suplanten la identitat d'experts d'inversió

L’Agència de Ciberseguretat alerta d’una nova campanya a Facebook i Instagram que utilitza la imatge de professionals per estafar amb plataformes falses d’inversió

Els anuncis fraudulents

Els anuncis fraudulents / Agència de Ciberseguretat de Catalunya

Redacció

Manresa

L’Agència de Ciberseguretat de Catalunya alerta d’un nou mètode d’estafa a través de Facebook i Instagram: anuncis que es fan passar per inversors reconeguts com Francisco García Paramés o Marc Vidal, amb missatges com “Aprende a invertir gratis”. Un cop l’usuari hi fa clic, se l’envia a un canal de WhatsApp on, aparentment, rebrà consells per invertir. El següent pas és descarregar una aplicació falsa, vinculada a la intel·ligència artificial, que simula una plataforma d’inversió.

Inicialment, els usuaris veuen com el seu suposat capital creix, però és només una estratègia per mantenir-los enganxats. L’app forma part d’una estafa piramidal: quan intenten recuperar els guanys, els ciberdelinqüents exigeixen nous pagaments sota falsos pretextos.

L'Agència de Ciberseguretat recomana...

Desconfia de qualsevol proposta d’inversió trobada a Internet i comprova sempre que la plataforma estigui registrada a la Comissió Nacional del Mercat de Valors.

Tracking Pixel Contents