Igualtat activa un servei especialitzat en violència masclista digital
Oferirà una atenció integral a través de suport psicològic, assessorament jurídic i intervenció tecnològica

La consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor, inaugurant ahir el nou SIE de l’Hospitalet de Llobregat / ACN
Montse Baraza
El Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat està posant en marxa el nou Servei d’Intervenció Especialitzada en Violències Masclistes Digitals (SIEDI). Així ho va anunciar ahir, durant la presentació de la campanya institucional amb motiu del 25N, dia internacional per a l’erradicació de la violència contra les dones, la consellera Eva Menor, que va explicar que el servei ja té la web activa i estarà plenament operatiu en tots els canals en les pròximes setmanes, abans que acabi l’any.
El SIE Digital és el primer servei públic especialitzat en violències masclistes digitals de Catalunya, a Espanya i un dels primers a Europa. Oferirà una atenció integral a través de suport psicològic, assessorament jurídic i intervenció tecnològica, i treballarà en coordinació directa amb la Direcció General per a l’Erradicació de les Violències Masclistes (DGEVM) i amb els circuits territorials d’atenció (SIE, SIAD, Mossos d’Esquadra, Justícia i serveis socials). Segons va dir Menor, el servei comptarà amb una desena de professionals i permetrà accedir a un xat interactiu per buscar assessorament.
Subscriu-te per seguir llegint
- El restaurant de Manresa que enamora els fans de l’arròs: 'Dels millors que he menjat”
- Lluïsa Aliste, alcaldessa de Cardona: «És un orgull poder dir que el meu avi va ser un miner de la mina de sal de Cardona»
- Retencions quilomètriques i accidents marquen el primer dia d’operació sortida del pont a la Catalunya central
- El conseller d’Agricultura durant la pesta porcina del 94: “S’hauria de donar barra lliure per eliminar senglars arreu”
- Catalunya prepara canvis a l'ESO: els alumnes de 4t podran triar entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- Sílvia Caballol, escriptora i psicòloga: 'El cervell no pot processar notícies negatives constantment, la persona es trona insensible i empàtica
- Gran preocupació entre els passatgers del bus urbà per l'incivisme de grups d'adolescents a Manresa
- Aliança Catalana irromp amb trencadissa a Berga