Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Fonollosa es compromet a treure els arbres caiguts que afecten línies elèctriques

El consistori assegura que està col·laborant conjuntament amb Endesa i Agents Rurals per acabar de netejar les zones afectades després de les primeres actuacions

Alguns dels arbres encara caiguts a Fonollosa

Alguns dels arbres encara caiguts a Fonollosa / Oscar Bayona

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Fonollosa

L’Ajuntament de Fonollosa està treballant amb la voluntat d’acabar de fer la neteja dels arbres que van caure arran dels diversos episodis de vents i pluges de la setmana passada, alguns dels quals sobre línies elèctriques o bé en camins i carreteres, bloquejant el pas del trànsit rodat. La majoria d’aquests arbres van caure el passat dijous, durant l’episodi de fortes pluges i vent que va haver-hi al Bages, fet que va provocar una avaria a la xarxa elèctrica que va deixar durant unes hores tot el nucli de Canet de Fals a les fosques. Tanmateix, diumenge al migdia també en va caure un altre, sobre una línia de baixa tensió a la BV-3008, la carretera que uneix Manresa i Sant Joan de Vilatorrada amb Fonollosa.

Segons ha explicat a aquest diari l’alcalde del municipi, Eloi Hernàndez, «els arbres que han caigut arran de les tempestes, eren, majoritàriament, en zones properes a la carretera o propers a línies de seguretat». Això va propiciar que, des del consistori, establissin contactes «amb la companyia, en el seu moment, i els vam advertir de la situació». A més, aquesta situació va causar aquest tall d’electricitat a Canet de Fals que va durar «unes quantes hores». A part d’aquest incident concret, Hernàndez explica que «ens han caigut diversos arbres en zones de masies i camins».

La col·laboració veïnal també ha sigut molt important. L’alcalde assegura que «es va fer una primera actuació dels mateixos veïns amb maquinària per retirar els arbres dels camins i donar pas». Avui és festiu al municipi, així que a partir de demà els tècnics municipals valoraran els danys i els riscos encara pendents. Malgrat això, assegura que, en principi, les actuacions fetes seran suficients i no hi hauran de donar «més importància». Hernàndez explica que «en tots els casos quan hi va haver afectacions a la carretera es van activar els Bombers i van ser ells qui van fer les feines».

Per acabar de resoldre la situació i evitar altres caigudes que puguin ser perilloses, l’Ajuntament de Fonollosa, «a part de parlar amb Endesa, per advertir d’aquesta situació i també d’informar sobre alguns arbres que estan al voltant de les línies i visualment estan en un estat perillós», també ha parlat «amb Agents Rurals, passant els punts d’aquests arbres, perquè ens donin un cop de mà i instin a la companyia elèctrica a fer les tasques de manteniment». Hernàndez assegura que mantenen el contacte «tant amb E-Distribución com amb Agents Rurals».

Fonts d’Endesa han confirmat que, arran de l’incident de dijous a la nit, es van posar en contacte amb Eloi Hernàndez, qui els va oferir la seva ajuda. Segons expliquen, aquella mateixa nit van activar els seus protocols, van procedir a fer la retirada dels arbres que havien caigut a sobre les línies i van comprovar que tot estigués bé i fora de perill. Un cop fetes aquestes comprovacions, ja en divendres, es va reconnectar la connexió.

Arbre caigut a la RL4

L’episodi d’arbres caiguts es manté en el temps malgrat que no es donin les fortes ventades de la setmana passada. Un arbre ha caigut sobre la catenària en el tram entre Calaf i Manresa. Això ha fet suspendre la circulació de la RL4 i s'ha activat el pla Ferrocat.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents