Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Una forta tempesta amb pedregada deixa carrers plens d’aigua a Tarragona

L’Ajuntament de Tarragona manté en situació d’alerta el Pla d’Actuació per temps violent i avisa de més episodis

Protecció Civil ha activat el Pla Ferrocat i ha tallat la circulació de Rodalies de les línies R14, R15 i RT1 entre Móra la Nova i Reus

Un cotxe inundat a Tarragona

Un cotxe inundat a Tarragona / Eloi Tost

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Jan Magarolas

Tarragona

Un nou episodi de pluges intenses ha colpejat aquest dilluns la demarcació de Tarragona. Aquesta tarda, un fort front de tempestes ha arribat al Camp de Tarragona des de l’oest i ha descarregat amb molta intensitat en pobles i ciutats, i posteriorment s’ha desplaçat cap a les comarques del Penedès i Barcelona. Protecció Civil ha demanat extremar les precaucions a la zona i l’Ajuntament de Tarragona manté en situació d’alerta el pla d’actuació municipal per temps violent.

Cap a les 16.00 hores, el front de la tempesta ha arribat al Priorat i al Baix Camp i ha avançat en direcció est. Inicialment, els Bombers de la Generalitat han atès una quinzena d’incidents relacionats amb les tempestes, la majoria al sud-oest de Catalunya, per arbres caiguts a causa del vent. S’han activat, per exemple, a Vilanova de Prades (Conca de Barberà) i a Horta de Sant Joan (Terra Alta).

Major incidència a Tarragona

La intensa pluja ha arribat a la ciutat de Tarragona cap a les 17.00 hores i ho ha fet amb especial duresa, acompanyada de fortes ratxes de vent i fins i tot de calamarsa en alguns punts. De moment, s’han registrat inundacions puntuals, sense que fins ara hi hagi constància d’incidents greus. El consistori de Tarragona ha informat que Protecció Civil manté en situació d’alerta el Pla d’Actuació Municipal per temps violent, i recomana mantenir la prudència i seguir els consells d’autoprotecció.

L’episodi ha deixat carrers completament negats d’aigua en ciutats com Tarragona, Reus, Cambrils i Salou, mentre durant uns minuts ha desaparegut la llum solar. La intensa cortina d’aigua dificultava la visibilitat a pocs metres i desaconsellava circular en vehicle. Després que el primer front de la tempesta descarregués amb força, més tard una segona banda de precipitacions, de menor intensitat, ha escombrat les poblacions del Camp.

El telèfon d’emergències 112 havia rebut fins a les 19.00 hores un total de 373 trucades relacionades amb l’episodi, que han generat un total de 259 expedients. El 70% d’aquestes trucades provenien de la ciutat de Tarragona i el 10%, del Baix Camp. Els Bombers de la Generalitat han concretat que la majoria d’incidències han estat per arbres i branques caigudes, petites inundacions i cables que feien espurnes.

Protecció Civil ha demanat, a través de les xarxes socials, extremar les precaucions, especialment en els desplaçaments, i no travessar zones inundables. Han posat en situació de prealerta el Pla Ferrocat i s’ha tallat la circulació de Rodalies de les línies R14, R15 i RT1 entre Móra la Nova i Reus a causa del temporal. Renfe ha habilitat un servei alternatiu per carretera de la R15 entre aquestes dues ciutats.

El temporal d’estiu s’ha desplaçat poc després cap al mar i el Baix Penedès, una zona fortament afectada per les pluges torrencials d’aquest passat dissabte, que van deixar diversos ferits greus i molts desperfectes. Aquest dilluns al matí, l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez, demanava «una reflexió de país» sobre la capacitat dels municipis per fer front als episodis d’inundacions.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents