Cada vegada són més els joves que es capbussen en l'inabastable univers YouTube amb la il·lusió de guanyar diners o popularitat, una afició que per alguns dels que ja han triomfat en aquesta plataforma com El Rubius o Willyrex ha passat de ser un joc a convertir-se en una forma de guanyar-se la vida .

"YouTube enganxa, és així" admet des de la seva habitació el prolífic usuari Vegetta777 en un dels seus famosos vídeos, que segueixen més de quatre milions de persones i en el qual comenta les seves partides de videojocs a la vegada que dóna trucs i consells als aficionats.

Aquest creador de vídeos madrileny és el segon més seguit a Espanya segons la web Social Blade, que situa El Rubius en primer lloc, amb més de sis milions de subscriptors al seu canal, tot i que ha superat els nou milions de reproduccions amb paròdies com la del videojoc Minecraft i ha fet altres vídeos virals com el de "el furby assassí" .

El Rubius, el nom real és Rubén Doblas, va començar a YouTube com Vegetta777, amb els anomenats 'gameplays' o partides de videojocs comentades, però amb el pas del temps les seves paròdies sobre l'amistat o la seva gata, anomenada Raspberry McFaggotCakes i gairebé tan famosa com ell, van arribar a acumular milions de reproduccions.

Un altre molt 'youtuber' popular a Espanya és Guillermo Díaz, més conegut com Willyrex, que també va començar a YouTube pujant partides de videojocs, una passió que compaginava amb els seus estudis, ara té més de tres milions de seguidors i viu dels seus vídeos: "Em despertava cada dia una hora abans, preparava el meu vídeo i me n'anava a classe", explicava recentment en una convenció a Los Angeles.

El gallec Wismichu és un altre cèlebre usuari que als seus 22 anys s'ha fet d'or a base de pujar vídeos censurats en què apareixen noies ensenyant els pits a Chatroulette, un videoxat que connecta aleatòriament per vídeo a dos usuaris des de qualsevol país .

Les noies no es queden enrere, com 'Sarinha' , sara12031986 és la seva pseudònim a YouTube , que ha arribat a gairebé un milió de seguidors comentant partides de videojocs com Minecraft o el violent Grand Theft Acte i sovint jugant en directe amb altres YouTubers com Willyrex.

Es fan dir youtubers, i la majoria es dediquen als gameplays o partides comentades, el gènere amb més èxit en el panorama estatal.

A l'altre costat del toll triomfen formats com els videoblocs, les paròdies o els vídeos didàctics de maquillatge, aquests últims especialment populars entre les dones.

Algun d'aquests tutorials han batut rècords com el d'Angelina Jolie make up tutorial ' de Michelle Phan, una jove vietnamita nord-americana que comparteix els seus consells de bellesa amb més de 5 milions de subscriptors a tot el món i la popularitat l'ha portat a treballar per a la firma francesa Lancome.

Viure de YouTube és possible, però només per alguns privilegiats, ja que segons els usuaris de YouTube entrevistats per EFE cal acumular almenys mil seguidors perquè una empresa s'ofereixi a patrocinar al creador.

Aquest va ser el cas de Bely Besarte, compositora i cantant aficionada madrilenya que va aconseguir el seu primer sou de YouTube signant un acord amb una marca comercial a canvi de gravar un vídeo publicitari, pel qual li van donar 150 euros.

Besarte, amb més de 4.000 subscriptors , parla amb EFE dels seus companys YouTubers i els descriu com " encantadors " i uns " ídols per als nens" , encara que matisa que "realment estan interpretant un paper " en els seus vídeos i que, en conèixer-los en persona, "veus que a la vida real són diferents" .

Wismichu, que va triomfar amb els vídeos de pits censurats, corrobora les seves paraules i assegura que en les seves creacions interpreta "un personatge" , un paper que li ha permès deixar la seva Galícia natal i anar a estudiar a Madrid i que mostra sense pudor als seus seguidors, entre els quals es troben els seus pares.

Segons un recent informe de la Comissió Europea, els joves espanyols passen de mitjana 90 minuts al dia connectats a Internet, dels quals una part significativa la dediquen a la xarxa social YouTube, la més popular després de Facebook.

Nacho té 13 anys i es considera tot un fan d'aquest portal, per això comparteix i comenta amb els seus amics els vídeos de Vegeta777 i altres famosos YouTubers només arribar del col·legi : "Els veig perquè em fan riure, sobretot "els de tonteries' , alguns els he vist com tres vegades o quatre".

En preguntar-li sobre si li agradaria viure de YouTube en un futur respon que "no em faria res " , tot i que, després de pensar una altra vegada , matisa : "Però només si tinc èxit" .