Amb un nou gest de complicitat als transexuals, Facebook ha activat a Espanya l'opció de gènere personalitzat, que permet a qualsevol usuari expressar lliurement la seva identitat a la plataforma, més enllà de les convencionals etiquetes "home" o "dona".

L'usuari de Facebook que triï l'opció de gènere personalitzat, activada ja a principis d'any als EUA, podrà seleccionar el pronom amb el que vol que se li faci referència públicament: masculí (ell), femení (ella) o neutral (això).

Facebook també ofereix la possibilitat que els usuaris puguin controlar l'audiència amb la qual comparteixen el seu gènere personalitzat, segons informa avui l'empresa en un comunicat.

La plataforma va col · laborar a principis de 2014 amb la seva xarxa de suport (un grup d'organitzacions d'homosexuals, transsexuals i bisexuals líders als Estats Units) en l'elaboració d'una extensa llista d'identitats de gènere.

Ara, la companyia ha treballat amb la Fundació Triangle i amb la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals (FELGTB) per actualitzar les opcions susceptibles de ser elegides perquè un es descrigui a si mateix, i així mateix que siguin adequades per l'entorn espanyol.