25 de maig de 2018
25.05.2018

Fortnite: Diversió o addicció

El títol de moda podria estar canviant totalment el multimilionari sector de l'entreteniment digital

25.05.2018 | 20:49
Una imatge del videojoc.

L´abril del 1999, el japonès Koushun Takami veia publicada la seva novel·la Battle Royale. En aquesta obra, un grup d´estudiants d´institut són segrestats i abandonats en una illa deserta. A cadascun d´ells se´ls lliura un kit de supervivència i una arma triada a l´atzar. Sense desitjar-ho, es veuen atrapats en un «joc» que té per objectiu que només quedi un participant amb vida. I el supervivent és el guanyador. Els sona aquesta història?

La distòpica novel·la de Takami es va convertir en un èxit immediat, i poc després va ser portat a la pantalla sota el mateix títol. Tot i que la veritable explosió del gènere va tenir lloc el 2008 quan l´editorial Scholastic Press va publicar Els jocs de la fam. I després de l´imparable èxit de la trilogia creada per Suzanne Collins era qüestió de temps que l´argument del «només en pot quedar un» -parafrasejant a Cristopher Lambert- saltés als videojocs.

Després de l´estrena als cinemes de la reeixida pel·lícula Els jocs de la fam el 2012, va aparèixer un tipus de joc amb l´estil battle royale per al conegut Minecraft. Rebatejat com Survival Games –al principi Hunger Games–, aquesta modificació del conegut joc es va convertir en un èxit instantani. A aquest el van seguir altres videojocs que oferien com a opció aquest tipus de batalles de tots contra tots. Però tot va canviar l´any passat.

El juliol del 2017, Epic Games va llançar un videojoc de món obert i supervivència anomenat Fortnite. El títol introduïa els jugadors en un món apocalíptic en què el 98 % de la raça humana ha desaparegut. Així, sense més ni més. En el seu lloc, munions d´éssers semblants als zombies campen al seu aire per tot el planeta. L´objectiu del joc? Evidentment: salvar el planeta! Fins aquí tot més o menys correcte. Però la gran diferència rau en el fet que un segon tipus de joc, de l´estil battle royale, oferia molt més entreteniment. Cent jugadors on-line, jugant en temps real, i enviats a una illa amb només un pic donaven per a molt. Al contrari que en l´altre gran títol d´aquest gènere, PlayerUnknown´s Battleground -PUBG-, on només es pot matar i morir, a Fortnite els jugadors poden trobar recursos que els serveixen per construir edificacions que els permeten protegir i protegir-se. I Epic Games de seguida va veure que tenia a les mans la més gran gallina dels ous d´or de la història dels videojocs. O gairebé.

El sistema free-to-play gratuït es va llançar al setembre del 2017. Això suposava que no calia comprar cap joc, ja que podies divertir-te de forma gratuïta. Però la realitat és que el sistema de micropagaments per comprar extres per al joc ha fet saltar la banca. Segons la firma d´anàlisi SuperData, només el mes de març s´estima que Fortnite va ingressar 189 milions d´euros.

El més normal és oferir la compra d´armes, però el que ha estat inusual és el que ha triomfat. Les aparences –skins– de jugador i els balls –sí, ho heu llegit bé, els balls– són els elements que més triomfen entre els jugadors. L´estètica de dibuixos animats, l´absència de sang i el fet de poder jugar amb els amics –fins i tot des del mòbil– ??l´han convertit en fenomen de masses. I si no hi voleu jugar, sempre podreu buscar els balls a YouTube. Són pura diversió.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook