La Generalitat utilitzarà un joc de realitat virtual protagonitzat per l'exfutbolista del FCBarcelona Carles Puyol, els cuiners germans Roca i l'alpinista Edurne Pasaban per promocionar Catalunya als Estats Units. El joc transcorre en sis indrets emblemàtics del Principat: l´amfiteatre romà de Tarragona, la Seu Vella de Lleida, la muntanya de Montserrat, el Cadaqués dalinià, el Mercat de Sant Antoni de Barcelona i la Sagrada Família. La campanya de promoció turística, anomenada 'Legends of Catalonia', és la "més innovadora que s'ha fet mai" a Catalunya i és "pionera" en l'àmbit mundial, segons ha destacat la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, aquest dimarts durant la presentació de la iniciativa a Barcelona.

"Per primera vegada al món un organisme públic de promoció turística, com és l´Agència Catalana de Turisme, utilitzarà un videojoc de realitat virtual per promocionar una destinació turística", ha remarcat el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font. L´objectiu de la campanya és crear una experiència totalment immersiva de 360 graus que doni a conèixer Catalunya, i des de la virtualitat acostar als jugadors al territori perquè tinguin ganes de visitar-lo.

El joc es podrà jugar amb la consola PlayStation i ulleres de realitat virtual. Es podrà descarregar gratuïtament a partir del novembre a la botiga seva botiga en línia. El joc consisteix a desbloquejar sis medalles que donen accés al diari secret de Sant Jordi, té una durada de 50 minuts i estarà disponible en català, castellà i anglès. Posteriorment també estarà disponible des d'ordinador.

Als sis escenaris on transcorre l'acció, el jugador ha de buscar ingredients secrets al Mercat de Sant Antoni, preparar una recepta culinària amb els germans Roca a la Sagrada Família, volar en dron per Montserrat, navegar per les aigües de Cadaqués, jugar amb Carles Puyol a l'amfiteatre romà de Tarragona i lluitar contra el drac de Sant Jordi a la Seu Vella de Lleida.

Al llarg de la presentació de la campanya, tant Chacón com Font han destacat que la importància de la innovació per arribar al públic jove i han posat en valor la "fórmula arriscada" que han presentat i que "no s'havia fet mai enlloc" per promocionar un destí turístic. Membres de l'equip internacional que ha desenvolupat el videojoc, de més de 40 persones, han afirmat que amb la iniciativa s'està "avançant el futur".

Focalitzat en els EUA

La campanya anirà focalitzada en els Estats Units, ja que és un dels mercats que més ha crescut en els darrers anys. Segons dades facilitades pel departament d'Empresa, el mercat dels EUA ha crescut un 77% a Catalunya en dos anys: ha passat de 621.000 visitants el 2015 a 1,1 milions el 2017. A banda, és un dels que més despesa genera (2.100 milions el 2017). Per fer conèixer el joc, la Generalitat llançarà un anunci que es visionarà del 5 al 18 de novembre a les pantalles de Times Square a Nova York. També crearà tres murals d'art urbà a NY, dissenyats per l'artista Sergio Mora, que permetran creuar una porta virtual amb el mòbil i visitar els escenaris del joc "des de Central Park", entre d'altres accions.