L'aplicació de missatgeria instantània WhatsApp introduirà anuncis dins de la característica Estats com a eina de monetització i amb l'objectiu de facilitar el contacte entre les empreses i els usuaris.

El vicepresident de la «app», Chris Daniels, ha confirmat a un reporter de la revista índia Outlook que WhatsApp introduirà anuncis dins de la secció d'Estats, encara que no ha establert una data per a l'arribada de la publicitat al servei de missatgeria i xat.

Daniels va declarar que la publicitat «serà la principal manera de monetització per a l'empresa, així com una oportunitat perquè les empreses arribin a les persones en WhatsApp». Els anuncis apareixeran per tant dins dels «Estats», que són publicacions ja sigui en format de text, vídeo o foto que es mostren durant un termini de temps limitat de 24 hores, i que després desapareixen.

La revista Outlook també recull que aquests anuncis estarien impulsats pel sistema de publicitat natiu de Facebook, el mateix utilitzat dins de la xarxa social i en funcions com els anuncis de les Stories d'Instagram.

Un dels cofundadors de WhatsApp, Brian Acton, va parlar de la incorporació de publicitat abans de la confirmació oficial en una entrevista publicada a Forbes el 26 de setembre. Tant ell com Jan Koum, l'altre fundador de l'empresa, van abandonar WhatsApp aquest any.

La companyia de Mark Zuckerberg va adquirir l'aplicació WhatsApp en l'any 2014 per 19.000 milions de dòlars (al voltant de 16.600 milions d'euros), i en l'actualitat WhatsApp compta amb 1.500 milions d'usuaris a tot el món.