YouTube introduirà la possibilitat de veure dos anuncis seguits per després tenir menys interrupcions publicitàries durant el contingut del vídeo, a més d'afegir eines per descobrir nous anunciants des de la pàgina d'inici de YouTube, com a novetats per als anuncis integrats dins de la plataforma.

Les modificacions s'han publicat al bloc oficial de Google, i la companyia ha afirmat que aquests aspectes pretenen "mantenir els anunciants al corrent de les tendències" de canvi en la visualització de contingut a la plataforma. La primera novetat consisteix a mostrar dos anuncis que s'emeten un darrere l'altre, després dels quals "és menys probable que els anuncis els interrompin" als usuaris.

Segons investigacions de Google sobre els anuncis, la companyia ha constatat que "els espectadors són molt sensibles a la freqüència de la publicitat, especialment durant les retransmissions més llargues", i que les interrupcions impacten de forma negativa en les mètriques de l'usuari, per la qual que en reduir les aturades porta a "menor abandonament de contingut i major taxa de visualització d'anuncis".

Els anuncis es poden saltar si els usuaris ho desitgen, encara que aquells que vegin dos anuncis seguits tindran un 40% menys de possibilitats, en comparació amb els usuaris que no ho fan, que més publicitat interrompi el contingut que visualitzen durant la sessió. A més, segons dades internes de YouTube l'abast únic, és a dir la quantitat d'usuaris als quals arriba l'anunci, augmenta entre un 8 i un 11%.

La freqüència de reproducció per als anunciants també creix entre un 5% i un 10% sense que això tingui impacte en el 'engagement' entre la marca i els seus consumidors. Les 'càpsules d'anuncis' són una eina en proves que arribarà enguany a la versió de YouTube per a escriptori, i després a mòbils i televisions.

Anunciants en els suggeriments de la pàgina d'inici

Al costat d'això, a la pàgina d'inici de la plataforma s'han integrat els anuncis de descobriment de l'eina TrueView, a través dels quals els anunciants reben diners en el cas que els usuaris decideixin visualitzar-lo. També apareixen els anuncis en format masthead mostrats durant 24 hores a la pàgina principal, i de la campanya universal d'aplicacions creats per YouTube a partir de les idees de text aportades pels anunciants.

La companyia ha declarat que la visualització de vídeos s'ha tornat "més autodirigida", ja que segons dades internes de YouTube, el temps de reproducció de contingut descobert a la pàgina d'inici pels usuaris en la plataforma s'ha multiplicat per deu en els últims tres anys. La companyia ha defensat que aquests suggeriments d'inici de la plataforma "són un gran lloc perquè els usuaris descobreixin al seu pròxim creador favorit" o diferents marques.