Quan preguntes a algú sobre la seva connexió wifi i la resposta és que no li funciona tan bé com a ell li agradaria, una de les raons que et solen donar és que algú els està robant la senyal. Aquesta sol ser una de les excuses més populars, però no són sempre és cert.

Davant d'aquesta situació, la majoria tira pel dret i decideix canviar de tarifa o d'aparell. Fins i tot busca solucions per millorar el senyal. De tota manera, una startup noruega, Domos, afirma que no cal ser tant dràstics i ha creat una forma per acabar amb els problemes del wifi sense haver de realitzar cap dels exemples anteriors.

Un dels fundadors d'aquesta empresa, Erik Skaug, explica al web especialitzat Teknautas Bent perquè sol fallar la connexió wifi d'una llar: "Els problemes més habituals solen ser la interferència d'altres xarxes wifi, interrupcions per altres aparells elèctrics o una mala cobertura. El més comú és una combinació dels tres".

Skaug rebutja canviar d'aparell en aquests casos i assegura que "un repetidor per potenciar el senyal és més que suficient". Així mateix, tampoc creu que canviar la tarifa sigui la millor manera de solucionar aquests problemes, ja que "si el teu wifi exerceix com un coll d'ampolla, cosa que és molt freqüent, el canvi no t'ajudarà".

Així doncs, Domos ha dissenyat una plataforma en línia que percep dades del nostre wifi i els analitza amb Intel·ligència Artificial i 'machine learning'. Aquest sistema es pot utilitzar amb la majoria de models de router que s'han distribuït en els últims anys.

Sobre el seu funcionament, Skaug matisa que quan el seu algoritme analitza la informació, "en cap cas es recopilen dades confidencials, sobre contingut o serveis d'Internet que s'utilitzen". Alguns dels aspectes que realment recopila són la quantitat de dades o la informació de les dades que es transfereixen entre un dispositiu, la intensitat del senyal o el soroll existent tant a la banda de 2,4 com de 5 Ghz.

A partir d'això, Domos conclou si un router està mal optimitzat o no és suficient i actua de la mateixa manera amb l'ADSL. Així, les empreses poden estar més segures del que és necessari per a cada usuari i pot oferir el producte més adequat en cada cas.