Apex Legends ha aparegut per sorpresa i és que Respawn Entertainment i Electronic Arts havien mantingut en secret el desenvolupament d'aquest joc durant mesos. Es tracta d'un "battle royale" que ha nascut amb l'objectiu de competir amb Fortnite i, almenys en les seves primeres hores, ho està aconseguint. El director executiu de Respawn Entertainment, Vince Zampella va assegurar a Twitter que el joc havia arribat al milió de jugadors únics en les seves primeres 8 hores. Inspirat en l'univers Titanfall, també ha desbancat a Fortnite com al joc amb més visites a la plataforma de retransmissió de videojocs, Twitch. Però, en què consisteix exactament aquest joc?

Apex Legends és un joc "free to play" en el qual 60 jugadors, dividits en equips de 3, cauen a un mapa amb l'objectiu d'eliminar als seus rivals i ser l'últim equip en peu. Al ser un joc de l'empresa Respawn Entertainment, creadora de l'univers Titanfall, els personatges i l'escenari estan basats en el mateix univers.

Apex Legends vs Fortnite

Tot i ser un joc que pretén competir amb Fortnite, presenta algunes diferències importants. Apex Legends no contempla la possibilitat de construir i a més es tracta d'un joc en primera persona. Les seves partides també són més reduïdes pel que fa al nombre de jugadors, ja que, al contrari de Fortnite que permet partides de 100 jugadors, el joc de Respawn hi poden jugar un màxim de 60 persones. Un dels handicaps que presenta és que, de moment, els jugadors de diferents consoles no poden jugar entre ells, el que és conegut com a "cross-play".

La possibilitat d'escollir entre diferents personatges amb diferents habilitats i combinar-los amb els personatges dels teus companys d'equip és un dels seus punts forts. D'aquesta manera, es pot a arribar a gaudir del joc d'una manera més estratègica, però també més dinàmica. Per aconseguir més personatges i habilitats, el joc compta amb una moneda virtual, l'Apex, que es podrà aconseguir jugant o comprant-la amb diners reals.

De moda entre youtubers

El joc està gaudint de molta atenció en els seus primers dies gràcies a que Respawn i Electronic Arts han centrat la seva campanya en que youtubers i gamers juguin i donin molta publicitat del joc al seu públic directe. Queda veure, però, si Apex Legends serà capaç de mantenir aquest ritme i lluitar de tu a tu contra un gegant dels videojocs com és Fortnite.