Són dades que es desprenen de l'estudi Turisme digital: les grans marques de viatges en les xarxes socials publicat per l'agència Apple que analitza diferents aspectes relacionats amb la influència en el món digital.

Espanya, amb 2,46 milions de seguidors, ocupa el cinquè lloc en la llista dels països més seguits en les xarxes socials (RRSS). Els quatre primers són: els Estats Units (6,97 milions), Mèxic (6,03 m), Regne Unit (4,08) i Alemanya (2,95).

Les ciutats amb major nombre de seguidors en RRSS són: Dubai, amb 7,5 milions de seguidors, Hong Kong (5,7), Singapur (3,4), Londres (2,4) i Nova York (1,5).

Les aerolínies més seguides són: Qatar Airways, que té 17,2 milions de seguidors, KLM (15,8), Emirates (14,6) Turkish Airlines (13,6) i Air France (8,3).

La classificació de les companyies de creuers és la següent: Carnival Cruise Line (5,4 milions), Royal Caribbean Cruises Ltd (5,4), MSC Creuers (4,9), Norwegian Cruise Line (3,0) i Costa Cruises (2,6).

L'anàlisi de les agències de viatges online (OTAS) deixa la següent llesta: Booking en primer lloc amb 14,5 milions de seguidors, Trivago (13,7), Hotels.com (7,9), Expedia.com (7,6) i Homeaway (3,8).

En l'apartat d'allotjament, les cadenes o marques hoteleres més seguides en RRSS són: Marriott Hotels (3,1 milions de seguidors), Hilton Hotels & Resorts (2,3), Riu (2,0), Ibis (1,8) i Sofitel (1,4).

I les webs de lloguer de cases i apartaments turístics amb més seguidors són: Airbnb (18,8 milions), Homeaway (3,8), Couchsurfing (1,0), Vrbo (0,6) i Flipkey (0,3).

També analitza l'estudi a les pròpies RRSS i el nombre de seguidors que tenen entre els principals actors del turisme. I el resultat és: Facebook (72%), Twitter (14%) i Instagram (14%).