Instagram està desenvolupant una nova funció que permetrà fer donacions a diferents organitzacions no governamentals o a causes socials a través d'etiquetes ('stickers') en les històries.

Ha estat la investigadora Jane Manchung Wong qui a través del seu compte de Twitter ha avançat la novetat i després l'ha confirmat la pròpia companyia Instagram al web 9to5Mac.

El 2017 Facebook va incloure l'opció de poder realitzar o sol·licitar donacions a ONGs o a alguna causa social a través de la seva plataforma. Mitjançant aquesta funció l'usuari només ha de escollir una causa i especificar la xifra que vol aconseguir, i els seus contactes poden fer la donació que vulguin.

Ara sembla que la companyia, propietària també d'Instagram i WhatsApp, vol fer més semblants les seves xarxes socials, i per això ha creat aquesta funció a Instagram.

En la captura de pantalla que ha compartit Manchung Wong es pot apreciar com aquesta funció serà inclosa en la pestanya de 'Stories' de l'aplicació com una etiqueta que estarà assenyalada com a 'Donacions'. No hi ha més informació sobre com s'establirà la quantitat a donar, l'organització a la qual es pretén ajudar o la manera com es facin aquestes transaccions.

La xarxa social ha confirmat a 9to5Mac aquesta informació i ha declarat que "estem en les primeres etapes del projecte i estem treballant fort per dur aquesta experiència a la nostra comunitat", per la qual cosa "al llarg d'aquest any, les persones podran recaptar diners i ajudar a donar suport a les organitzacions sense finalitat de lucre".