Després de llibres, roba, mobles, 'streaming' i productes frescos, al gegant del comerç en línia Amazon li faltava un gran negoci: vendre medicaments. Però ja no. Amazon ha anunciat aquest dimarts el llançament als Estats Units d'Amazon Pharmacy, la seva farmàcia digital, que permetrà adquirir per internet medicaments amb recepta.

«Quan cada vegada més gent busca fer les seves compres diàries des de casa seva, la farmàcia és una secció important i necessària a la botiga en línia Amazon», ha argumentat Doug Herrington, responsable dels serveis als clients d'Amèrica del Nord.

Aquest pas posa Amazon en directa competència amb gegants com CVS Health Corp o Walgreens Boots Alliance, les dues principals cadenes de farmàcies dels Estats Units. Després de l'anunci del gegant del comerç 'online', les accions d'aquestes cadenes de farmàcies competidores van caure més d'un 6% a la Borsa de Nova York. Mentre Amazon registrava una lleu alça.

Un pas endavant

Amb els Estats Units enfrontat-se a un nou embat del coronavirus, Amazon pot imposar-se ràpidament al mercat en oferir la possibilitat de comprar remeis receptats sense sortir de casa.

Dos anys enrere, el grup de Jeff Bezos ja va posar un peu en el negoci d'entrega de medicaments quan va comprar la distribuïdora PillPack per 753 milions de dòlars.

Ara Amazon ha fet un pas més. La seva web incorporarà un apartat de farmàcia. Així, els clients podran registrar les dades de la seva assegurança de salut i demanar els seus medicaments directament a Amazon Pharmacy.

Els usuaris podran comparar els diferents preus en funció de la seva assegurança de salut. També podran veure diferents marques de medicaments genèrics existents i les diverses dosis possibles. Amazon ha precisat que alguns medicaments, com els basats en opiacis, no els oferiran.

Per atraure els abonats al seu servei Prime, Amazon oferirà l'entrega gratuïta en dos dies i descomptes per als qui paguin alguns remeis sense assegurança.

Per Craig Garthwaite, de l'escola d'empreses de la Northwestern University, «aquest llançament d'Amazon representa una significativa amenaça als locals físics de farmàcia». «Els taulells de les farmàcies hauran d'oferir alguna cosa més que accés a remeis receptats», adverteix.