Es tracta d’un escandalós negoci pel qual l’empresa americana ha obtingut a l’últim exercici uns beneficis de tres mil milions de dòlars. Tinder ofereix a l’usuari de forma gratuïta la possibilitat de tenir cites físiques, i que per una quantitat mensual (allà arrela el ‘negociàs’) permet accions suplementàries a la plataforma.

Tinder no va ser la primera aplicació dedicada a trobar l’amor, però sí que ha sigut la que ha aconseguit sacsejar el mercat de les cites pel seu fàcil sistema de filtratge i la velocitat amb què es poden consumir pretendents.

Així doncs, amb el seu ‘swipe left’ i el seu ‘swipe right’, molts han aconseguit culminar les seves històries d’amor, sexe o fins i tot amistat. Però el ‘modus operandi’ de l’algoritme de l’aplicació ens revela que no vol que trobis l’amor.

Avui ens acompanya i ens ofereix més detalls sobre el funcionament de Tinder el periodista d’El Periódico Carles Planas Bou.

On es pot escoltar

‘El pòdcast d’El Periódico’ es publica de dilluns a divendres i es pot escoltar a les plataformes iVoox, Spotify, Podimo, Google Podcast i Apple Podcast.