Una escola lliure d'estereotips. Un experiment social amb escolars de 7 anys dut a terme en un col·legi del Regne Unit. Ni superhéroes ni princesas, el documental dividit en dos lliuraments que Movistar estrena avui a les 19.30 h, posa a prova el poder de l'educació en favor d'una societat igualitària.

Eduquem de forma diferent nens i nenes? Una educació lliure de prejudicis de gènere és la clau per assolir la igualtat entre homes i dones? Aquest original documental intenta respondre aquestes preguntes mitjançant un experiment social amb escolars de 7 anys en un col·legi del Regne Unit.

A través de la creació d'una escola on els continguts i la pedagogia estan lliures d'estereotips, Ni superhéroes ni princesas ofereix commovedores històries de nens i adults que seran reptats a realitzar grans canvis en la seva forma de pensar i actuar. Professors i pares s'involucren en el projecte per posar a prova alguns convencionalismes de la seva utilització del llenguatge, el desenvolupament d'habilitats, la roba o el repartiment de tasques a la llar.

El primer episodi (19. 30 h) proposa una reflexió sobre l'ús del llenguatge, l'expressió de sentiments i l'autoestima dels nens i nenes. El doctor Javid Abelmoneim inicia l'experiment sociològic preguntant a alumnes sobre les diferències entre nens i nenes. Qui dels dos és més fort? Qui és més intel·ligent? Qui té millors treballs? Les respostes dels alumnes el portaran a investigar les influències socials que modelen les capacitats dels nens segons el seu gènere. Per això, crearà un programa d'un mes en què aplicarà una sèrie d'exercicis amb la participació dels alumnes, els seus professors i els seus pares.

En el segon episodi (20.20 h), Javid continua el seu treball a l'escola, però aquest cop hi involucra també els pares, models a seguir dels petits. Les conseqüències de parlar de joguines per a nenes i per a nens, així com d'assignar colors (rosa i blau) per gènere seran alguns dels temes tractats.

L'expert també proposa una profunda reflexió sobre els diferents missatges que reben nens i nenes, del repartiment de les tasques a la llar i de com determinades activitats d'oci, com el futbol, s'associen generalment amb el gènere masculí.