Tot estar plenament consolidat com el programa solidari més popular de Catalunya, La Marató del 2017, centrada en les malalties infeccioses, ha baixat en recaptació i en audiència. El programa va recaptar 7.215.676 euros durant les vint hores d'emissió en directe a través de ràdio i televisió, una xifra que anirà augmentant fins que acabi el període de recepció de donatius, el 31 de març del 2018. La xifra d'aquesta 26a edició ha baixat notablement en comparació de la de l'any passat, quan es van recollir 8.490.607 euros.

La Marató també ha tingut enguany una important davallada pel que fa a l'audiència. El programa va ser seguit aquest diumenge de mitjana per 278.000 espectadors, 12.000 espectadors menys que l'any passat, quan l'espai va congregar davant la televisió 290.000 persones de mitjana. La davallada també és important en comparació de les 311.000 persones del 2015 i les 409.000 del 2014. Tot i això, La Marató es va situar diumenge com el segon programa més vist del dia a Catalunya, dar-rere del TN Vespre.