n El nombre de llars que contracta serveis de pagament per veure continguts audiovisuals augmenta de forma gradual i tres de cada deu famílies amb accés a internet fa servir ja plataformes com Movistar + o Netflix, segons el Panel de Hogares de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

La plataforma més utilitzada és Movistar-Yomvi (Movistar + en els dispositius), que sumava 2,16 milions de clients en el quart trimestre del 2017 (el 13,5% de les llars amb internet), gairebé el doble que un any abans, tot i que destaca l'empenta de Netflix, que ha triplicat el nombre d'usuaris, fins a gairebé 1,5 milions, el 9,1% del total.

En tercer lloc se situa Vodafone TV, amb el 4,9% de les llars, i en la quarta posició apareix Amazon Prime Video, amb el 3,5%.

Segons les dades de la CNMC, comença a igualar-se el temps que els espanyols passen davant de la pantalla de televisió i el que dediquen a consumir productes audiovisuals en altres dispositius (mòbil, tauleta o ordinador).

De mitjana, en un dia laborable, es passen gairebé tres hores davant la pantalla de televisió i dues hores i mitja amb altres dispositius.

Entre els joves (de 16 a 24 anys), el consum audiovisual a altres dispositius arriba a 4,7 hores, més del doble que a través de la televisió (2,2 hores).