n El consum televisiu dels espa-nyols s'ha situat el maig en una mitjana de 237 minuts al dia per persona, és a dir, tres hores i 57 minuts, i això suposa un descens de cinc minuts respecte a l'abril i de nou respecte al maig del 2017, segons l'anàlisi mensual del comportament de l'audiència televisiva de Barlovento Comunicació, basant-se en les dades recollides per Kantar Media.

Així, dels 237 minuts registrats, un total de 230,2 cor-responen al consum de televisió lineal -inclosos els convidats-, i 6,4 minuts a televisió en diferit. Així, els convidats (espectadors no residents a la llar) suposen el 5% del consum total registrat al maig.

Respecte al consum televisiu realitzat per comunitats autònomes, Extremadura (280 minuts), Comunitat Valenciana (258 minuts) i Navarra (257 minuts) són les regions on més temps s'ha dedicat a veure la televisió al maig. En canvi, segons les dades d'aquest estudi, els ciutadans de les regions de Galícia (223 minuts de mitjana), Múrcia (218 minuts) i la Rioja (212 minuts) són els que menys minuts de televisió han vist el mes passat.

L'informe sobre comportament de l'audiència televisiva indica que al maig el 73,3% dels espanyols ha contactat diàriament amb el mitjà televisiu, fet que suposa que 32.720.000 persones veuen la televisió de mitjana diària.

Així, en l'acumulat mensual, el 97,4% de la població de quatre i més anys d'edat ha vist almenys un minut la televisió en aquest últim mes; i dels 44.600.000 d'espectadors potencials com a univers de consum, 1.138.000 de persones no han sintonitzat ni un sol minut la televisió el mes de maig.

En relació amb el consum televisiu per sistemes de distribució en lineal, 1 76,6% s'ha produït en Televisió Digital Terrestre (TDT), que puja 0,7 punts en relació amb el mes d'abril; el 23,4% en el conjunt de la televisió de pagament (-0,7 punts en relació al mes passat); el 9,5% a la televisió per cable (-0,4 punts); el 10,6% a la IPTV (-0,2 punts); el 2,9% en Satélite Digital (repeteix el resultat d'abril); i el 0,5% en altres, que puja 0,1 punt respecte al mes anterior.

Finalment, la investigació mostra que el maig s'han registrat més de 10 milions de missatges publicats a la xarxa social Twitter sobre programes de televisió del total de cadenes monitoritzades per Kantar Media. El Festival d'Eurovisió 2018 acapara el 37% del total (3,7 milions de tuits).