La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha obert expedient sancionador contra RTVE per superar el temps d'emissió dedicat a autopromocions i a Mediaset per excedir el temps dedicat a l'autopromoció, els missatges publicitaris i la televenda.

En el cas de la corporació pública, la Comissió ha obert l'expedient sancionador per una possible vulneració de l'article 13.2 de la Llei general de comunicació audiovisual (LGCA). Les infraccions detectades són entre els mesos de novembre del 2018 i febrer del 2019 a tots els canals de RTVE: La 1, La 2, Teledeporte i Clan.

Segons ha informat CNMA, l'article 13.2 de la LGCA, que regula el temps d'emissió dedicat a anuncis d'autopromoció, estableix que «els programes i anuncis programes que informin sobre la programació no es consideraran comunicació comercial als efectes d'aquesta llei. No obstant això, per a la comunicació audiovisual televisiva, el temps dedicat als anuncis publicitaris sobre els seus programes i productes no podrà superar els 5 minuts per hora de rellotge», segons indica la norma.

Pel que fa a Mediaset, l'organisme estatal ha obert un expedient sancionador també per una possible vulneració de l'article 13.2, així com de l'article 14.1 de la LGCA, que regulen el temps màxim d'emissió dedicat a l'autopromoció, els missatges publicitaris i la televenda. Les infraccions van ser detectades a Telecinco, Cuatro, Energy i Divinity, i van tenir lloc els mesos de desembre del 2018 i gener i febrer del 2019.