La inversió publicitària en els mitjans convencionals creixerà l'1,6% en l'exercici 2019 si es compleixen les estimacions corresponents al mes de juny del panell Zenthinela, compost per directius d'empreses anunciants, una previsió que baixa dues dècimes respecte a la que feien el mes d'abril.

Segons es desprèn dels resultats d'aquest estudi, publicat ahir, els mitjans no convencionals creixerien l'1,2%, fet que portaria el conjunt de totes les inversions en mitjans a un creixement de l'1,4 % fins a arribar a una xifra total de 12.922.000 euros.

D'aquesta manera, l'informe sosté que els mitjans convencionals representarien el 42,6% de la inversió total en mitjans, en situar-se en 5.508.000 euros, «molt lluny encara de les xifres de l'any 2007, abans de la crisi i de l'erosió que la digitalització ha provocat en molts mitjans».

Els creixements més importants en mitjans convencionals s'esperen en la publicitat que es dirigeix a dispositius mòbils (+ 8,3%) i a Internet (+ 6,8%), i destaca la que utilitza el format vídeo en línia (+ 7,3%).