La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) va anunciar ahir la obertura d'un expedient sancionador a Atresmedia per superar el límit de temps d'emissió dedicat a publicitat durant l'emissió d'un espai informatiu a Antena 3, i un altre a Mediaset, per haver emès espais de patrocini amb incitació directa a l'adquisició del producte.

Segons ha detallat l'organisme estatal, en el cas de Atresmedia, el fet que s'investiga hauria pogut vulnerar l'article 14 de la Llei General de la Comunicació Audiovisual (LGCA), per haver realitzat un nombre d'interrupcions publicitàries més elevat a les permeses. La Comissió ha recordat que el citat article estableix que «els missatges publicitaris en televisió han de respectar la integritat del programa en què s'insereix i de les unitats que el conformen».

En relació amb l'expedient sancionador contra Mediaset España, la CNMC ha aclarit que s'investiga una possible vulneració de l'article 16 de la Llei General de Comunicació Audiovisual (LGCA) a l'haver emès espais de patrocini amb incitació directa a l'adquisició del producte, a Telecinco el passat mes de maig.