21 de maig de 2020
21.05.2020
Regió7

El consum de televisió creix una hora durant el confinament

L'abril ha arribat a 4 hores i 28 minuts, el 39% més que el mes de febrer, i s'ha incrementat especialment en nens d'entre 4 i 12 anys

20.05.2020 | 23:41
El consum de televisió creix una hora durant el confinament

El consum de televisió durant el mes d'abril a Catalunya va arribar a una xifra rècord de 4 hores i 28 minuts diaris, fet que suposa 1 hora i un minut més que abans del confinament per la pandèmia del nou coronavirus. Aquest augment d'una hora representa un increment del consum televisiu del 39% respecte al mes de febrer, i el públic que ha pujat més el seu consum ha estat el dels nens d'entre 4 i 12 anys, que van passar d'una hora i mitja diària a 2 hores i 12 minuts l'abril, segons una edició especial del Butlletí d'Informació sobre l'Audiovisual de Catalunya (BIAC) del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

El butlletí constata que el pic d'actualitat informativa ha fet que Tv3 i LaSexta hagin augmentat la quota d'audiència durant els mesos de pandèmia –març i abril–, així com també han pujat lleugerament o mantingut la quota els canals infantils, mentre que els esportius han reduït significativament la seva audiència amb l'aturada de competicions.

Els informatius de Tv3 han estat els més vistos a Catalunya l'abril i la ràdio es destaca com un mitjà fiable, malgrat la menor penetració que la televisió i Internet, qüestions que el president del CAC, Roger Loppacher, valora molt positivament.

El consum diari d'Internet a Espanya durant el mes de març va ser de 2 hores i 56 minuts per persona i dia, 37 minuts més que el consum del mateix període de l'any anterior.

L'informe constata que, a escala global, el consum de les plataformes de vídeo per demanda va créixer durant la crisi sanitària el 52%. A Catalunya la que té més abonats és Netflix, amb 2,7 milions, seguida d'Amazon Prime, amb 1,2 milions, i HBO, amb 639.000 abo-nats.

Segons un sondeig de Media Hotline per l'Associació Catalana de Ràdio (ACR), la crisi sanitària ha provocat un descens de la publicitat en el sector privat de la ràdio, del 50% el març i de fins al 70% l'abril, amb unes previsions «pessimistes» per al segon semestre.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook