Les sèries de televisió a Espanya «continuen retroalimentant la cultura sexista» i mostren la dona en rols «estereotipats i cosificats» sota una «mirada patriarcal». Aquesta és la principal conclusió d'un estudi de l'Associació de Dones Cineastes i de Mitjans Audiovisuals (CIM) per a l'Institut de la Dona i per la Igualtat d'Oportunitats (IMIO).

L'equip que ha fet la investigació ha recopilat dades del sector a través de les pàgines web oficials de les sèries analitzades -18 en total, de les més vistes- i a la base de dades IMDb Movies (TV and Celebrities), des de final del 2019 i durant el 2020. A més, s'ha dut a terme una anàlisi de contingut d'aquestes 18 sèries visionant-ne un total de 300 hores.

Una de les conclusions és que en la creació de continguts i en la direcció de les sèries la participació de les dones és «pràcticament inexistent». Així, de les 18 sèries analitzades, només una és d'autoria femenina. L'estudi també assegura que els missatges de les sèries es caracteritzen «per la iniquitat i perquè la manifestació dels diferents tipus de violència (de gènere, sexista, violència simbòlica) ocupa un lloc primordial», i alerta que els personatges femenins «inclouen tots els estereotips i rols més comuns, i tenen tots un biaix patriarcal».