Els immigrants magrebins, subsaharians i llatinoamericans són els principals clients en temps de pandèmia de les agències de viatges de la Catalunya Central. En uns mesos en què el sector turístic ha patit una forta frenada per les restriccions de mobilitat i la incertesa de l´hora d´agafar un vol o desplaçar-se, els responsables dels negocis turístics afirmen atendre consultes d´aquest perfil de clients majoritàriament.

«Ara, els nostres clients principals són subsaharians», destaca Pere Masanés, de Viatges Masanés de Manresa. «Van al país d´origen a veure la família o a solucionar temes burocràtics. No es tracta d´un perfil de client nou sinó que ja el teníem, tot i que abans representava un percentatge molt petit», explica, però en aquest moment s´ha convertit en un tipus de client important ja que els altres que contractaven habitualment una agència han deixat de viatjar. Tot Turisme de Sallent també ha rebut consultes d´immigrants originaris del Marroc, països llatinoamericans i del Pakistan.

El Nadal és una època important per a les agències perquè tradicionalment han programat viatges a l´estranger, sobretot per Cap d´Any. Amb la pandèmia contagiant els hàbits de sempre, els pocs clients que s´atreveixen a viatjar prefereixen fer escapades a prop, al mateix Estat espanyol, o passar uns quants dies a les Canàries o Andorra.

Santi Andorrà, de Tot Turisme, afirma que persones que «abans compraven els bitllets d´avió pel seu compte, ara ho fan a través de les agències per estar més informats a l´hora de viatjar, ja que les companyies aèries canvien horaris de vols o, directament, els cancel·len», tot i que adverteix que comprar el bitllet a l´agència no és cap garantia i que els vols poden ser cancel·lats igualment. També s´hi apropen clients habituals per demanar els requisits per entrar a altres països.