Un centenar de persones vinculades al món de l'educació han participat aquest dissabte en la desena edició de la Jornada de Diàlegs Educatius, organitzada pel grau en Mestre d'Educació Infantil d'UManresa. En aquesta ocasió, la jornada ha girat a l'entorn de la neurociència i sobre com aquesta pot ajudar al procés d'aprenentatge.

La jornada l'ha obert Dolors Reig, experta en temes de Social Media, Educació 2.0, innovació social, dinamització de xarxes socials i comunitats, tendències web, cibertultura i psicologia social. Reig ha pronunciat la conferència titulada "Els joves en l'era de la hiperconnectivitat: tendències, claus i mirades", durant la qual ha defensat la necessitat d'incorporar els canals que utilitzen els joves a les aules per treure'n profit a nivell educatiu i d'educar els nois i noies en valors i criteris que els ajudin a ser responsables a l'hora de consumir continguts a la xarxa.

Una part important de la jornada s'ha dedicat a la realització de tallers i presentació d'experiències d'escoles. Així, els participants han pogut conèixer activitats que es duen a terme en escoles com l'Ítaca de Manresa (l'ambient de llum a l'educació infantil), l'Escola Maristes d'Igualada (joc lliure amb material no estructurat) i la Salle Manresa (creativitat i educació). També han participat en tallers sobre cervell i consum de drogues, l'optimització de les funcions cognitives, emocions i comunicació l'activació del cervell des de la gamificació i el treball de l'atenció i la percepció utilitzant les noves tecnologies.

La cloenda de la jornada ha anat a càrrec de Nieves Solana, dissenyadora de formació del professorat a Neuroeducación y Metodologías Activas de Aprendizaje i creadora del curs online Escape Room educativo. Solana ha pronunciat la xerrada titulada "Experiencias lúdicas en el aprendizaje. Escápate de la educación aburrida".