Aprofundir en els coneixements de gestió de les PIMES i en la internacionalització a les empreses és l'objectiu de les quatre noves assignatures optatives que han incorporat els estudis de grau en ADE de la Facultat de Ciències Socials del campus Manresa de la UVIC-UCC per aquest segon semestre del curs. Aquestes noves assignatures són "Eines digitals per a la pime i la internacionalització" amb Ramon Costa, "Cross Cultural Studies", "Desenvolupament de PIMES" i "Gestió comercial de PIMES".

En el cas de Cross Cultural Studies, l'assignatura s'imparteix en anglès i proporciona una aproximació a les diferències socioculturals per millorar les competències internacionals i la capacitat d'empatia dels socis estrangers. En aquest cas concret, a banda de les sessions, que imparteix el professor Lluís Blancafort, l'assignatura compta amb la participació de directius d'empreses amb importants interessos empresarials en diferents zones del món, com el director general de DENSO, Alfonso Menor.

A "Desenvolupament de PIMES" es treballen les tècniques d'investigació de mercats, la responsabilitat social corporativa i la funció gerencial amb Marta Tiñena, Anna Martí i Marc Bernadich. La darrera novetat en les optatives del segon semestre és "Gestió Comercial de PIMES" que imparteix Xavier Canadell i que té com a objectiu preparar l'estudiant per afrontar l'organització i direcció de departaments comercials.

Els estudiants d'ADE han de realitzar durant el quart curs un total de set assignatures optatives de les que s'ofereixen en el primer i segon semestre de curs. En el primer semestre van poder escollir entre "International Marketing", "Contractació internacional", "Empresa familiar", "Logística internacional" i "Aspectes Fiscals i comptables de la pime".