David Moreno, fundador d'Horror Box i Horrorland, ha estat l'encarregat d'obrir una nova edició del cicle de conferències que organitza cada any el grau en ADE de la Facultat de Ciències Socials d'UManresa i que enguany es dedica a negocis disruptius. En la seva conferència, titulada "Horrorland, el negoci de la por", Moreno ha dit que l'èxit d'Horrorland, el primer scream park del sud d'Europa, és el resultat de "seguir més el cor i l'instint que el raonament. Som empresaris a la força, perquè és el que toca si no vols topar amb una paret de la que no pots passar". Amb estudis d'enginyer de so i estudis artístics a l'Institut del Teatre, Moreno ha explicat que és un apassionat dels esdeveniments i les activitats relacionades amb la por i que sempre havia volgut treballar en alguna cosa que hi estigués relacionada. La seva activitat emprenedora es va iniciar amb Horror Box, una experiència de por en format espectacle que portaven a discoteques i altres esdeveniments. "En totes les nostres propostes hem tingut una cura especial en la imatge i ens hem preocupat molt del màrqueting perquè no "cutregi". L'èxit d'Horror Box i els contactes que tenia com a actor i professional del doblatge el van portar a la creació de diversos espectacles al Museu de Cera i al Teatre Coliseum, però "la gent estava farta de seure en una butaca, volien ser protagonistes i per això vem crear els primers Scape rooms de temàtica de por del país, com Jigsaw o Resident Evil.

Totes aquestes propostes els van donar el bagatge i l'experiència que els ha permès crear Horrorland. "No hi arribem per casualitat", va explicar. La idea era crear un esdeveniment de Halloween, però l'èxit que va tenir la proposta a partir del vídeo que en van difondre va provocar que el projecte s'hagués de redimensionar. "El mercat ho estava demanant i vem invertir tot el que podíem, havent de superar moltes dificultats i entrebancs administratius. Però al final ens en vem sortir, vem donar feina a 140 persones i la comarca del Berguedà ens va agrair molt els beneficis que havia aportat al sector de l'hostaleria de la comarca", va explicar. En el seu cas, va dir, es va recuperar la inversió. "En els negocis t'ha de poder més el cor que la pasta i el millor premi és estar nominats als Scare Awards, els equivalents als Òscars en el món de la por". Moreno va recomanar a tots els assistents que per tirar endavant un negoci cal saber reconèixer que ningú és perfecte i que cal crear equips competents, motivats i apassionats amb el que fan.

El cicle continuarà el proper 16 de maig amb la conferència "Can Virgili, l'hora del pati del món del vi".