18 de juliol de 2019
18.07.2019
http://www.umanresa.cat/

Docents d'Educació Infantil d'UManresa recullen en un llibre 50 propostes per promoure la ciència a les primeres etapes educatives

18.07.2019 | 20:28
Docents d'Educació Infantil d'UManresa recullen en un llibre 50 propostes per promoure la ciència a les primeres etapes educatives

"Ciència des del néixer. 49+1 propostes de lliure elecció" és el títol del llibre que han elaborat persones vinculades al grau en Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials del campus Manresa de la UVic-UCC i al Lab 0-6 i que acaba de publicar l'editorial Graó. El llibre planteja tot un seguit de propostes perquè les escoles i els docents de l'etapa infantil puguin construir espais de ciència que fomentin l'aprenentatge i que mantinguin l'atractiu i la fascinació que els infants senten pels fenòmens del món natural.

La redacció del llibre s'emmarca en el treball del Grup de Recerca en Educació, Neurociència, Experimentació i Aprenentatge. Coordinat per la directora dels estudis d'Educació Infantil, Montserrat Pedreira, el llibre és resultat del treball de persones tant del món de la docència com del món científic que doten la publicació de "mirades diferents que donen una visió més completa i polièdrica del que s'hi exposa". El llistat d'autors està integrat per Sílvia Mampel, Gabriel Lemkow, Loli Vázquez, Bianca Mur, Carme Montiel, David Garcia, Montse Garriga, Marta Llebaria, Imma Brugarolas, Jordi Cantons, Laura Torreguitart, Núria Vilaseca i Pep Llenas. En el llibre es reflexiona sobre l'aprenentatge científic a les primeres edats i sobre les possibilitats obertes de les propostes que s'hi presenten, propostes enfocades com a espais de ciència per al benestar, la comunicació, la recerca, la modelització, l'experimentació, la inclusió i l'alt voltatge emocional.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook