John Lovell, president de Travel Leaders Group, l’agència de viatges més gran dels Estats Units, va declarar en la revista ‘Forbes’ el març passat: «El turisme és una indústria molt resistent que ha ressorgit una vegada i una altra després de malalties i desastres naturals». I no li falta raó. És evident que la Covid-19 ha canviat certs hàbits i comportaments molt arrelats fins ara en la societat.

La ciutadania és conscient que moltes coses no tornaran a ser com abans. El turisme n’és una. No obstant, viatjar és un plaer i, malgrat el revés de la pandèmia, que ha obligat a prendre precaucions i extremar les mesures de seguretat, ningú pensa, en funció de les seves possibilitats, a renunciar a una experiència tan gratificant. Això sí, seguint els protocols de protecció higienicosanitaris establerts.

Les vacances estivals ja són aquí i arribats a aquesta fase de la desescalada els viatges de proximitat s’erigeixen en l’alternativa perfecta per desconnectar de la rutina diària i afrontar amb energies renovades l’era postcoronavirus. Indubtablement, Espanya té molt per oferir en aquest sentit: un bon clima, un ric patrimoni històric, artístic i cultural, magnífics monuments, una gastronomia excel·lent, bellíssims paisatges, platges d’aigües cristal·lines, muntanyes imponents...

Sobren motius per recórrer-la de cap a cap. N’hi ha prou de recordar que Espanya és el tercer país del món amb més llocs declarats Patrimoni de la Humanitat per la Unesco; que 18 tradicions culturals espanyoles han sigut designades Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat; que compta amb el major nombre de Reserves de la Biosfera del planeta; que és líder mundial en el nombre de platges amb bandera blava... Aquestes són només algunes de les credencials que certifiquen l’èxit d’Espanya com a destinació turística.

Una indústria potent

Segons l’associació empresarial World Travel & Tourism Council (WTTC), el sector turístic és el que més riquesa aporta a l’economia espanyola, ja que representa el 12,5% del PIB, factura 155.000 milions d’euros i genera 2,7 milions de llocs de treball. Aquestes dades -anteriors a la pandemia− demostren la potència de la indústria turística a Espanya. Minimitzar els riscos i recuperar al més aviat possible el camí de creixement és el principal objectiu de tots els agents que hi intervenen.

Tant l’Administració pública -Govern central, governs autonòmics, conselleries de turisme, ajuntaments, institucions, organismes oficiales...− com les empreses del sector estan fent un gran esforç per rellançar una activitat clau per al desenvolupament i la competitivitat del país. Entre les accions de més calat posades en marxa destaca el pla de mesures dissenyat per reactivar el turisme espanyol com a destinació segura i sostenible

Joan Molas, president de la Taula del Turisme, incideix en la importància d’aquest sector amb un argument irrefutable: «El turisme és una empresa de la qual som accionistes tots els espanyols; una empresa que sempre ens ha tornat amb escreix el que hi hem invertit i que ha contribuït a la més ràpida superació d’altres crisis que hem vençut, guanyant-se amb mèrits l’apel·latiu de motor econòmic». Sens dubte, la reactivació de la indústria turística espanyola és una tasca que ens concerneix a tots.

Novetat editorial

Regio7 i Prensa Ibérica, grup de referència d’informació regional i local a Espanya, volen mostrar una vegada més el seu compromís amb la societat i amb la indústria del turisme llançant #Escapa’t a prop. El leitmotiv de la nova publicació és promoure i destacar els valors turístics del nostre país presentant les millors propostes d’una forma amena i atractiva. Es tracta d’una aposta editorial basada en cinc principis que regeixen el llibre d’estil de Prensa Ibérica: rigor, independència, pluralitat, proximitat i qualitat.

Historia, art, cultura, platges, gastronomia, pobles amb encant, ciutats monumentals, oci, natura, grans rutes, plans amb nens i en família, turisme actiu... #Escapa’tAProp és un projecte que neix amb vocació de continuïtat, que arrenca amb la campanya d’estiu per ajudar a planificar les vacances, però que es mantindrà en el temps per continuar sent la millor font d’inspiració per disfrutar de ponts, festes i altres merescuts descansos. La guia més completa, pràctica i útil per tornar a experimentar el plaer de viatjar.