22 de novembre de 2020
22.11.2020
Regió7

5 trucs per reduir la ingesta de calories i augmentar el metabolisme en la segona onada de covid

Les llargues hores de teletreball davant de l'ordinador, el tancament dels gimnasos o els confinaments perimetral són algunes de les causes que ens impedeixen cremar l'energia necessària

22.11.2020 | 22:49
5 trucs per reduir la ingesta de calories i augmentar el metabolisme en la segona onada de covid

Per tots és sabut que per tal d'aprimar-se o mantenir el pes cal ingerir menys calories de les que es consumeixen al llarg del dia. No obstant això, aquesta segona onada de coronavirus està accentuant els nous hàbits de vida que ens fan ser cada dia més sedentaris: les llargues hores de teletreball davant de l'ordinador, les limitacions d'aforament o tancament dels gimnasos, que dificulta la pràctica d'exercici físic, o els confinaments perimetrals, que ens fan romandre cada dia més temps a casa davant del televisor, són algunes de les causes que ens impedeixen cremar l'energia necessària.

En aquest sentit, Yummy Sweets, les primeres llaminadures que contenen 0% de sucre i grasses, ens dóna 5 consells per accelerar el metabolisme i reduir la ingesta de calories, sense caure en dietes restrictives que generen el temut "efecte reboti":

Redueix les porcions

El truc no està en deixar de menjar segons quins aliments, sinó menjar-los en petites quantitats. Sovint, ingerim més menjar del que realment necessitem i, per això, es recomana menjar de tot, però en un plat per a postres. Consumir racions més petites és la millor manera de reduir gradualment les quantitats de menjar, mastegant bé i menjant a poc a poc per a augmentar la sensació de sacietat.


Esmorza proteïna

Les proteïnes no només són fonamentals per tal de mantenir la bona salut dels músculs, sinó que, a més, tenen un efecte saciant que ajudarà a controlar les ànsies de menjar. Esmorzar proteïnes, com ara ous o embotits, fa que es necessiti més energia per a digerir-les i, per tant, es cremin més calories, la qual cosa manté el metabolisme actiu tot el dia.


Suma't al real food

És fonamental eliminar de la dieta les farines refinades, els aliments ultra processats, les begudes amb gas i els sucres, optant per aliments rics en nutrients. Per això, serà fonamental triar productes que no estiguin envasats i saber mirar els ingredients en la seva etiqueta, evitant els additius i controlant la quantitat de sal i greixos.

Opta per aliments 0%

Un altre ingredient clau que cal eliminar de la nostra alimentació és el sucre, perquè proporciona calories sense aportació nutritiva i la seva ingesta elevada està vinculada directament a l'augment de pes, entre altres malalties. Tanmateix, això pot ser un hàndicap pels més llaminers i, per a ells, es recomana el consum de productes 0%, com les llaminadures Yummy Sweets, que no tenen sucre, ni grasses i sumen només 99 kcal per bosseta, o Anaconda Foods, els snacks saludables per poder picar entre hores.

Beu 2 litres d'aigua diàriament

És molt important per  regular el pes perquè no sols ajuda a eliminar toxines i a depurar el cos, sinó que també augmenta la despesa d'energia mitjançant un mecanisme conegut com termogènesis, que accelera el metabolisme. A més, té un efecte saciant, ja que beure aigua abans dels menjars ens fa sentir-nos més plens. Es recomana beure, almenys, un 1'5L o 2 L diaris, a través de diferents opcions com ara les infusions o afegint fruita a l'aigua per a donar-li sabor.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

 

L’estiu continua a les Canàries

Firma BeContent

El clima càlid i agradable de les Illes permet al viatger seguir disfrutant al setembre de les activitats estiuenques amb totes les garanties d’higiene i seguretat