És una realitat que els temps han canviat, i el que antigament podia semblar una cosa de només mal gust –un acudit verd o masclista, per exemple– avui dia és una cosa totalment censurable que, afortunadament, rep la reprovació gairebé unànime de les xarxes socials.

És el que ha passat amb un anunci d’un conegut gelat, que encara es ven, i l’anunci que es va fer en els 90 per promoure’n la venda.

Degustació

En aquest, un nen surt a la platja en banyador, obre l’embolcall d’un gelat i comença a degustar-lo amb entusiasme, amb la qual cosa es converteix en l’enveja de la resta de la colla. En un moment donat, una nena del grup se li acosta i li demana sobre el sabor del gelat. El nen, amb aire fanfarró, li pregunta: «Vols tastar-lo?».

La nena contesta afirmativament i ell, sense dir res més, petoneja la nena als llavis. Ella, encantada, es desmaia somrient.

Extra de masclisme

Amb aquestes escenes, l’anunci ja resultaria sexista i masclista per se (no s’ha d’obviar que el gelat es diu ‘pirulo’) però, com deien en els dibuixos de ‘Super ratón’: «‘No marxin encara, que hi ha més’». L’extra el posa una dona explosiva que s’acosta al nen i, amb posat sensual, li pregunta si a ella també li deixaria tastar el gelat.

L’anunci no deixa ningú indiferent a Twitter. N’hi ha de comprensius que creuen que és una cosa del passat, però n’hi ha també que asseguren que és un «fàstic» i un «HORROR», perquè creuen que està tot «sexualitzat».