Hi ha moltes maneres d’aprimar-se i una és escollir què mengem. Hi ha un aliment que té un alt contingut en fibra25 calories per 100 grams, un perfil nutricional molt complet, ja que aporta moltes vitamines a l’organisme i, a més, és una gran font d’antioxidants, que protegeixen de malalties. Totes aquestes propietats beneficioses per a la salut s’atribueixen a la coliflor, considerada un superaliment en pertànyer a la família de les ‘Brassicaceae’ (col de cabdell, col, col geganta, bròcoli i cols de Brussel·les).

D’una banda, és un aliment molt saciant que, a més, té un alt contingut en fibra, que afavoreix el trànsit intestinal. D’altra banda, té un gran contingut d’aigua  (gairebé un 92%), una cosa molt important en dietes de pèrdua de pes. L’última de les raons per les quals la coliflor és una bona aliada per aprimar-se és la seva versatilitat a la cuina. És una substituta perfecta per a altres aliments més calòrics com l’arròs o les farines. Una de les receptes més conegudes és el ‘coliarròs’: coliflor esmicolada que funciona com a arròs. Però també es pot utilitzar per fer cuscús de coliflor, una base de pizza o una lasanya. Com veus, una manera senzilla i deliciosa de perdre pes.

Prevenció del càncer

Actualment, la coliflor és considerada un dels millors protectors contra el càncer de còlon o de pròstata. Com altres verdures de la mateixa família, la coliflor té gran quantitat de glucosinolats i isotiocianats, dos antioxidants que podrien ajudar a aturar el creixement de les cèl·lules canceroses.

El seu consum també està relacionat amb la disminució del risc de patir malalties coronàries. A més, prevé malalties intestinals com les diarrees o la inflamació de l’intestí.