Contra el desaprofitament alimentari

L’última decisió de Burger King que no agrada als clients: ara costa 5 cèntims

La companyia vol posar fi així al malbaratament d'aliments

Una persona menja una hamburguesa especial en un Burger King

Una persona menja una hamburguesa especial en un Burger King / Efe / Andy Rain

Redacció

La guerra contra el plàstic té, des de l’1 de gener del 2023, un nou instrument. El Govern central ha creat un nou impost sobre els envasos de plàstic no reutilitzables amb l’objectiu de reduir-ne l’ús. L’impost tindrà caràcter indirecte i gravarà amb 0,45 euros per quilogram la seva fabricació, importació i adquisició intracomunitària quan hagin de ser objecte d’utilització al mercat espanyol.

Per aquest motiu, algunes companyies ja han començat a aplicar l’imposat al plàstic a tota la seva gamma de productes, després que el Govern tirés endavant la Llei 7/2022 del 8 d’abril que grava sobre tots aquells envasos de plàstic no reutilitzables, i amb la qual l’Executiu pretén recaptar uns 500 milions d’euros.

Burger King és una de les marques que, a més, ha començat l’any 2023 cobrant als seus clients els sobres de quètxup que solen acompanyar cada consumició. La companyia continua entregant una bossa per cada producte calent, però ha implantat un recàrrec de 5 cèntims per cada sobre addicional de la popular salsa vermella.

Els responsables de Burger King han detallat que aquesta decisió respon a voler «contribuir a la lluita contra el desaprofitament alimentari», diuen des de Restaurant Brands Iberia (RBI).

«El quètxup il·limitat no tenia sentit perquè s’acabava malbaratant molt producte; és quelcom que hem comprovat i que havíem d’aturar», han afegit. A més, «si el client desitja més quantitat de quètxup pot sol·licitar-ho a un preu molt baix, i així es fomenta una compra conscient del producte», precisen.